Slaapzak/matje

• pecha

Ik sluit mij een bij Ralph en Miriam aan maar dan algemeen. Ik wil drie maanden gaan rondtrekken en werken door Thailand, Laos en Vietnam. Is het dan raadzaam om slaapzak en matje mee te nemen of is iedere hostel wel voorzien van een bed met dekbed?

Bedankt voor de reacties

• Kees

Ik denk dat je werken kunt vergeten. Er is een hele strenge wetgeving (Thailand & Vietnam) en een werkvergunning is uitsluitend voor specifieke beroepen beschikbaar. Dit is niet 1-2-3 te regelen. Ga niet werken zonder werkvergunning want dan is de kans groot dat je in de cel beland.

• erna

Nergens voor nodig om alles mee te sjouwen, overal zijn goede kamers te vinden, anders neem je hem toch gewoon niet!!!! Evt. kun je een lakenzak meenemen, maar wij hebben deze in 1,5 jaar niet nodig gehad.

• Esther

Wij hebben onze lakenzak ongeveer een nacht of 5 gebruikt in 4 weken. We zonden het fijn om hem bij ons te hebben.

Als je wat zwaarder bent of snel last hebt van rugpijn oid zou ik zo'n selfinflatable matje meenemen. Soms lijkt het nl net alsof je op hout ligt. Is voor een paar dagen neit erg, maar als je ergens een week blijft??