2 weken laos kosten?

• Koen

Natuurlijk is het een laag budget, maar ik heb alles kunnen doen waar ik op dat moment zin in had. Af en toe lever je dan wel wat in op het gebied van comfort en luxe. Het is overigens niet zo dat ik een specifiek budget in gedachte had voordat ik naar Laos ging, maar het pakte toevallig zo uit.

Op de meeste plekken kun je een fiets of scooter huren. Waardoor je veel kunt zien van een “stad”/ dorp en omgeving. Op deze manier kun je jezelf een hele dag vermaken voor slechts een paar dollar.

Voor Laos hoef je in ieder geval geen ruimte in je budget te reserveren voor heftige stapavonden, zoals bv. Thailand of Vietnam. :)

• Alex

S,

Zou ook liever een vakantie willen waarbij ik gewoon alles zou kunnen doen waar ik zin in heb, maar dat zit er (nu) helaas niet in. Wil wel kijken hoeveel geld ik in ieder geval nodig heb als ik die kant op ga en wat voor extra dingen ik dan allemaal nog zou kunnen doen.

Koen iig bedankt voor je reactie!

Alex

• S

Verschil tussen 8 of 15 euro per dag voor twee weken is 14 x 7 = 98 euro.

Zit je echt zo krap?

• yasmin

Nu er toch over geld gepraat wordt: ik heb al meerdere malen gelezen dat je niet of nauwelijks kunt pinnen in Laos. Hoe zijn jullie steeds aan geld gekomen: travellers cheques? En kun je dan het beste dollar- of euro- travvelers cheques meenemen?

• Loes

Hoi,

Ik heb in 24 dagen Laos precies 240 euro uitgegeven. Oftewel exact 10 euro per dag (had ik niet verwacht). Dit is exclusief visum.

Ik heb veel met lokale bussen gereisd, rijst gegeten en water gedronken, maar ook af en toe een dure boottocht gedaan en in een wat duurder restaurant gegeten. Guethouses varieerden van 1 tot 4 dollar per nacht, dus dat is nogal een verschil. Afhankelijk van het deel van het land waar je reist is je budget lager of hoger.

Ik heb geprobeerd te pinnen in Vientiane, wat schijnt te kunnen. Echter, de pinautomaat (tegenover Hotel Lao) wilde me geen geld geven met mijn rabopas. Helaas. Geen idee waar de banken zijn met wel een Cirrus-symbool. Wie weet dat wel?

groetjes Loes

• Esther

schuin tegenover het hoofdkantoor van Lao

Aviation heb je een pinautomaat die rabopassen accepteerd.

• pebbles

hoi hoi..voor mijn vertrek uit laos waar ik een maand met een motor heb rondgetoeft. Telde ik wel 5 pinautomaten.Er komen er steeds meer bij en vooral op de weg naar de Patuxai (arc triumph)kun je er vele vinden Ik heb een wereldpas van abn amro..Misschien moet je even via Rabo ernaar vragen?

Greetz en have fun in het land van relaxi!!

www.debpacker.waarbenjij.nu

• Loes

Ik heb idd ook veel pinautomaten gezien, maar ik kreeg er geen geld uit van de Rabobank. Van eentje wel, die aan de rivier (weet zo niet meer de naam van de bank). 20.000 kip fee moest ik betalen, dus voor kleine bedragen is geld opnemen met je creditcard nog goedkoper vanwege de lagere commissie.

groetjes Loes

http://loesinazie.punt.nl