2 weken laos kosten?

• debbie

hallo, ik heb een grote reis geboekt, en nu heb ik misschien 2 weken speling over. ik vroeg me af of je in 2 weken goed naar laos kan gaan ? ik kom toch al uit het noorden en kan dan mooi via laos bv weer naar benenden.

Is laos duurder als thialand? heb je daar ook goedkope guesthouses zonder douche bv, en wat is ongeveer die prijsverhouding, ik moet erg low budget reizen dus is het verstandig als ik 2 weken naar laod ga, of kan ik dan beter 2 weken langer in thailand zijn ? ik moet het nu met zo'n 7/8 euro per dag doen .

• Kees

Laos is goedkoper dan Thailand, maar 7/8 euro per dag vindt ik wel heel erg weinig.

• Koen

7/8 euro per dag is net voldoende voor accomodatie, transport en eten in Laos, mits je low-budget reist natuurlijk. Maar ik hoop dat je voor Thailand een ruimer budget hebt, want daar redt je het niet mee. Laos is goedkoper dan Thailand, wellicht is het dan aan te raden om juist langer in Laos te verblijven.

Voor Laos geldt eigenlijk het volgende. Als je er van houdt om actieve dingen te doen dan is je budget gewoon te laag. Ga je 2 weken relaxen in je hangmat dan is het weer net genoeg. Het is maar net wat voor reiziger je bent. Maar voordat je naar een land gaat zou ik een budget toch ruimer inschatten.

• debbie

en voor 14 euro per dag ?

• Loes

Laos is goed te doen voor 10 a 15 euro per dag. Dan kun je slapen, eten, reizen en evt nog wat leuks doen. Minder wordt moeilijk. Afhankelijk van het deel van het land zijn de goedkoopste guesthouses zijn 1 tot 3 euro, en een goede maaltijd vanaf 1 euro. Dan heb je busritten, die telkens enkele euro's zijn om in het volgende grote dorp te komen.

Goedkoop is Nong Kiew en Muang Ngoi (1-dollar guesthouses), ietsje duurder zijn Luang Prabang, Vang Vieng en Vientiane.

Succes met plannen!

Groetjes Loes

• debbie

wat is duurder dan laos of vietnam ?

• Koen

Vietnam.

Ter vergelijking: in 2,5 week Laos heb ik 160 euro uitgegeven (excl. visum); in 1 maand Vietnam ca. 550 euro.

• Alex

He koen,

ben benieuwd hoe je toen hebt gereist in Laos, extreem budget, budget of ook nog ruimte voor enkele ‘prijzigere’ zaken?

Alex

• S

Is geld de bepalende factor? Val niet in de standaard backpack-valkuil. Natuurlijk is het een sport om goedkoop te leven tijdens je reis, maar fixeer je daar niet te veel op en geniet ook. Die paar tientjes waar je je nu druk over maakt, stellen als je weer terug in Nederland bent toch ook niks voor?

• debbie

hmm nou misschien wel… ik had ergens een rekenfoutje gemaakt en het blijkt dat ik nu gewoon ruim minder geld te besteden heb dan gepland, en als ik terugkom in nl wil ik wel willen rond komen weer. vandaaar ;(