trekking Luam Nam Tha

• Mirian

Hoi,

Heeft iemand ervaring met trekkings vanmuit het dorpje Luam Nam Tha? Kun je hier vooraf iets reserveren of kun je ook op de bonnefooi iets boeken ter plekke? Mijn vriend en ik willen rond 18 november een trekking door het noorden van Laos maken.

Hoe kun je Luang Nam Tha het beste bereiken als je vanuit Chang Kong Laos binnenkomt? Alvast bedankt voor jullie reacties.

groetjes,

Mirian

• Koen

Het is geen enkel probleem een trekking ter plaatse te boeken in Luang Nam Tha. Een trekking doen in Muang Sing zou ook nog een optie kunnen zijn voor Noord-Laos. Ik heb hier overigens geen ervaring mee.

Vanuit Luang nam Tha kun je achter in een (volgepakte) pick-up naar Huay Xai, het lijkt me dat in tegengestelde richting hetzelfde mogelijk is. Huay Xai ligt over de grens bij Chiang Kong in Laos.

De rit gaat over modderige, hobbelige, gladde wegen, soms deels onder water staand (mits het geregend heeft natuurlijk). Tijdens deze rit heb je min of meer het gevoel alsof je meedoet met Parijs-Dakar. Persoonlijk vond ik het een geweldige rit (door een prachtige omgeving met kleine dorpjes!), maar heel veel reizigers zullen hier anders over denken. Het is dan ook absoluut geen comfortabele rit. Zeker niet vergelijkbaar met wat je in Thailand gewend bent.

Toen ik er was, was het laagseizoen en was vervoer per bus of boot niet mogelijk, maar dit zou ik voor November eerlijk gezegd niet weten. Als gevolg van regenval konden de bussen destijds dit traject in ieder geval niet afleggen.

Succes!

• Mirian

Hoi Koen,

Bedankt voor je goede tips. Weet je ook of je vanuit Pak Beng met een truck/ bus richtinbg Luang Nam Tha kunt rijden?

grtjs,

Mirian

• Koen

Nee, sorry, dat weet ik niet…

• leonie

Hoi,

Ik ben benieuw hoe de trekking verloopt, want ik ben hetzelfde van plan aankomende zomer.

Laat het o het prikbord weten hoe het was.

gr. Leonie

• Loes

Hoi Mirian,