Het is geen enkel probleem een trekking ter plaatse te boeken in Luang Nam Tha. Een trekking doen in Muang Sing zou ook nog een optie kunnen zijn voor Noord-Laos. Ik heb hier overigens geen ervaring mee.
Vanuit Luang nam Tha kun je achter in een (volgepakte) pick-up naar Huay Xai, het lijkt me dat in tegengestelde richting hetzelfde mogelijk is. Huay Xai ligt over de grens bij Chiang Kong in Laos.
De rit gaat over modderige, hobbelige, gladde wegen, soms deels onder water staand (mits het geregend heeft natuurlijk). Tijdens deze rit heb je min of meer het gevoel alsof je meedoet met Parijs-Dakar. Persoonlijk vond ik het een geweldige rit (door een prachtige omgeving met kleine dorpjes!), maar heel veel reizigers zullen hier anders over denken. Het is dan ook absoluut geen comfortabele rit. Zeker niet vergelijkbaar met wat je in Thailand gewend bent.
Toen ik er was, was het laagseizoen en was vervoer per bus of boot niet mogelijk, maar dit zou ik voor November eerlijk gezegd niet weten. Als gevolg van regenval konden de bussen destijds dit traject in ieder geval niet afleggen.
Succes!