Grensovergang naar Cambodja

• Ada

Over 3 weken vertrekken wij voor 5 weken naar Laos en Cambodja. We willen alles zoveel mogelijk over land bereizen. Graag wil ik weten hoe de plaats heet in Laos waar je over land naar Cambodja gaat. En natuurlijk wil ik graag weten hoe de plaats heet waar je Cambodja inkomt. Ik weet dat we het visum voor Cambodja in de hoofdstad van Laos kunnen regelen.

Alvst bedankt.

• jan

Wij zijn nieuwsgierig naar jullie ervaring en voorbereiding.Wij gaan in januari tot eind feb naar laos, cambodja .Beginnen in Houei Sai en zakken af naar het zuiden van laos

.Regel je visa in Vientiane.

Volgens mijn info:

Grensovergang in Veun Kham 15 km zuid oost van Khone.Je komt er via een 4 km lange zandwegDouane geopend van 6.00 tot18.00. Bootjes brengen je naar de overkant van de Mekong waar je langs de Cambodjaanse douane moet. Dan naar Stung Treng 50 km verder op.Ongeveer 2 u 30min varen.Maar let op tarieven tarten alle verbeelding.Sla niet tesnel toe.

Groet Jan

• peter

Naar Cambodja via de weg zou ik afraden. In de buurlanden gaat het goed maar in Cambodja zelf ben je in de handen van een soort Mafia. Touristen laten wachten, meer laten betalen, afspraken niet na komen zijn eerder standaard dan uitzondering.

Op dit moment ben ik in Cambodja ( ongeveer 2 weken) en ik heb echt nog GEEN een positief verhaal gehoord. De kortste reis was 18 uur maar er waren ook uitschieters van meer dan 24 uur. Echt alle mensen moesten meerdere dagen bijkomen.

Ik weet dat het wat meer kost maar probeer een vlucht te boeken, en bespaar je een hoop ellende.

GA NIET OVER DE WEG NAAR CAMBODJA!!

• Kees

Kleine toevoeging: GA NIET OVER DE WEG VAN LAOS NAAR CAMBODJA!!

• menno

Ik neem aan dat je dan over Poi Pet bent binnen gekomen. In dat geval wil ik je even uit de dromen helpen aangezien die “maffia” praktijken (zoals jij ze noemt) toch echt al in Thailand beginnen. De reis vanaf Bangkok naar Siem Reap duurt inderdaad erg lang. De weg wordt opzettelijk slecht gehouden. Vliegen is zeker een optie. (Alleen support je dan wel diegene die er mede verantwoordelijk voor zijn dat de weg in een slechte staat verkeerd!!) Wat je ook kunt proberen is ‘onderlangs’ vanaf Bangkok via Trat naar Cambodja te reizen. Zeer relaxte grensovergang en vanaf Koh Kong kun je verder met een taxi naar Phnom Penh of met de boot door naar Sihanoukville.

• marion

Wij hebben dit vorige jaar in december gedaan. Geen enkel probleem. Aan de Cambodjaanse grens lagen flink wat boten klaar om naar Stung Treng te gaan, dit maakte het onderhandelen vrij makkelijk. Volgens mij hebben we 30 dollar betaald voor een boot.

• Ada

Zoals we er nu over denken willen we toch over land naar Cambodja. Maar goed, wat vandaag een feit is kan morgen achterhaald zijn. Uiteindelijk zullen we in Laos beslissen wat we precies gaan doen.

Hartelijk dank voor alle info!