visa

• Michelle

Hoi,

Hoe hebben jullie de visa voor Laos en Vietnam geregeld? Wij vliegen naar Bangkok en willen via Laos naar Vietnam. We vliegen dan weer van Hanoi naar huis.

Visa daar regelen of hier? Wat is goedkoper? Kan het daar snel geregeld worden?

Bedankt,

Michelle

• Esther

Wij gaan alleen naar Laos. Omdat we een maand gaan, en aan de grens alleen visa voor 15 dgn worden afgegeven, en je die dus na 15 dgen opnieuw moet verlengen, hebben wij de visa zelf geregeld. Niet via een visumdienst (heel duur) maar de ambassade in Brussel gebeld.

We konden onze paspoorten opsturen (aangetekend), we hebben via visumdienst.nl de aanvraagformulieren ingevuld en meegestuurd. Dan kost het 50 euro per visum. Maar dat is niet veel duurder dan 2x een visum in laos te moeten kopen. En je bent daar geen tijd meer kwijt.

Ambassade van Laos te Brussel:

Ave. de la Brabançonne 19-21

B-1000 Bruxelles

Het telnummer heb ik niet meer, maar kun je via de belgische telefoongids op internet zo opzoeken.

• Esther

Vergat er bij te zetten dat je ook 1 pasfoto mee moet sturen!

• Wilma

Nog even een paar vraagjes omtrent het regelen van een visum voor Laos.

Wij moeten ook ons visum vooraf regelen omdat wij bij de grens met cambodja geen visum kunnen krijgen.

Wij waren inderdaad van plan via een visumdienst te regelen maar wij schrokken nogal van de bijkomende kosten.

Enfin, wij willen het rechtstreek via de ambassade in Brussel regelen. Onze vragen zijn:

Is het noodzakelijk om vooraf te bellen?

Stuur je het geld cash mee?

Stuur je ook een retourenvelop mee met daarop een aangetekende sticker en uiteraard retouradres? Want ik wil het graag wel weer aangetekend terug ontvangen.

Binnen welke termijn heb je je paspoort weer terug?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van al deze vragen.

• Esther

Hoi Wilma,

Wij hebben vooraf gebeld. Ik spreek redelijk frans, en zij redelijk engels dus we kwamen er wel uit. Wij zijn telefonisch overeengekomen om de visakosten (50 euro per visum) samen met de pasfoto in het paspoort te doen en per pakketje (wij hadden 2 paspoorten voor 2 visa) nog eens 10 euro zodat zij het ook weer aangetekend terugsturen. Wij hebben het dus aangetekend verstuurd (6,50 euro). Het is dan dus relatief veilig om geld mee te sturen. Ik denk dat als je het geld niet mee wilt sturen je het vast ook eerst per bank kunt overmaken. Je hoeft je geen zorgen te maken dat ze daarmee sjoemelen. Ze nemen het heel serieus, moet ook wel als ambassade natuurlijk.

Maar je hoeft niet te bellen. Als je het opstuurd zoals wij het hebben gedaan, dan begrijpen ze het wel.

dus:

Visumaanvraag voor Laos uitdraaien van www.visumdienst.nl en invullen.

Tezamen met het geld en 1 pasfoto en paspoort opsturen naar Brussel. Het duurt ong. een week.

Denk eraan dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is na je bezoek aan Laos. (zal voor Cambodja ook wel gelden)

Succes! en een goede reis!!