pinnen in laos

• mirjam

Momenteel ben ik met een vriendin aan het reizen in vietnam, a.s. donderdag vertrekken wij met het vliegtuig naar Laos, vientiane.

Wij hebben een dringende vraag, aangezien wij alleen een pinpas bij ons hebben en geen traveller cheques, creditcards etc, weet iemand of je in vientiane kan pinnen? (cirrus, maestro..postbank) Het is denk ik moeilijk om in vietnam nog aan baht of dollars te komen, laat staan een credit card of cheque.

Alvast enorm bedankt voor de moeite om te reageren,

groetjes Mirjam

• Kees

Pinnen is in geheel Laos niet mogelijk. Dus je zal in Vietnam wat moeten regelen. Creditcards kan je wel gebruiken, maar heel beperkt. Suc6!

• B

Ik heb het al een aantal keren vermeld op dit prikbord, maar het dringt begrijpelijkerwijs nog niet goed door. Het was tot voor kort inderdaad nooit mogelijk om te pinnen in laos. Maar:………

In vientiane kun je tegenwoordig gewoon pinnen, zijn iets van drie pinautomaten, heb er zelf eentje gezien, (niet gebruikt, want ik wist van te voren ook niet dat het kon, en had dus genoeg cash, cheques), maar vrienden van mij hebben een andere in het centrum gebruikt, met hun nederlandse bankpas, en er kwam gewoon kip uit. Ik weet niet of het altijd allemaal even goed werkt, maar ja dus,

ER ZIJN PINAUTOMATEN IN VIENTIANE

• Luc

Volgens deze atm locator niet.

• Luc

Oeps!

Linkje vergeten.

Komt tie:

http://www.mastercard.com/atmlocator/index.jsp

• B

Tja, ik kan nu ook wel de foto gaan rondmailen, waarbij er geld uit het automaat in vientiane komt, ik kan er getuigen bij gaan halen, de precieze plek noemen van het pinautomaat, maar daar heb ik allemaal weinig zin in.

Kortom, laten we de legende in stand houden: Je kunt niet pinnen in laos!

En voor mirjam, maak je geen zorgen, je kunt wel pinnen. Ik hoop dat voor jou de problemen zodoende zijn opgelost.

Veel plezier in laos

• Kees

Ik geloof je wel dat er inmiddels een handje vol pin automaten staan in Vientianne. Dat laat onverlet dat de situatie in de rest van Laos anders is.

• B

Klopt wat je zegt, maar:

De vraag was kun je in vientiane pinnen en jouw antwoord: je kunt in geheel laos niet pinnen.

• Thijs

Je kan in Vietnam makkelijk aan dollars komen. Gewoon een bank binnenstappen en Euro's of Dong inwisselen. Ik heb zelf geen pinautomaten gezien in Vientiane, ik was daar in april. Wel heb ik van mensen gehoord dat ze eerder Laos uit hebben moeten gaan omdat de enige pinautomaat al een aantal dagen kapot was…. Het is zowieso verstandig om Dollars of Euro's op zak te hebben. Lijkt me niet verstandig om al het geld wat je in Laos gaat besteden in Vientiane te gaan pinnen. Het neemt namelijk nogal veel plaats in beslag die kippen…..

Wij hadden dollars bij en eens in de paar dagen gingen we wisselen bij de bank. Honderd dollar is een stapeltje van pak ém beet 6 cm…

Veel plezier

• maggy

op http://www.mastercard.com/atmlocator/index.jsp kan je precies nakijken waar je met een pinpas kan pinnen