Malarone tabletten

• sonja

Hai Anne,

het advies van de ggd was hep a, DTP en aangezien we er langer zijn dan 2 weken ook buiktyfus. Alle 3 dus, duur grpaje helaas.

Moet zeggen dat ik morgen mijn eerste lariampje ga gebuiken… ben zelf ook beniewd. Een vriendin van mij zag allemaal gebarsten schedels… das lekker. Ik denk zelf ook dat mensen het prima kunnen gebruiken alleen als er bijwerkingen zijn zijn ze ook vrij heftig. We zullen zien.

Malarone had ik wel willen gebruiken maar is erg duur en niet/slecht te verkrijgen in Laos/Thailand. Lariam is in Bangkok we te krijgen en dat scheelt weer veel geld, heb ik me laten vertellen. Weet iemand trouwens waar je lariam in Bangkok kunt krijgen en is dat betrouwbaar, lijkt me eignelijk wel.

Nou ja, als ik gespleten schedels heb gezien laat ik het wel horen :-)

groetjes Sonja

• emmi

Ik ga zelf ook lariam gebruiken voor Laos.

Ik heb in het verleden 5 maanden continu lariam gebruikt voor een stage,en met mij nog heel veel andere mensen aangezien er per 3 maanden zo'n 15 mensen naar vaste stageplekken in Afrika gingen. Ik heb van niemand gehoord dat ze bijwerkingen hadden, ik weet niet precies hoeveel mensen bijwerkingen krijgen maar de kans is echt heel klein. Als je ze wel krijgt kun je behoorlijke klachten hebben, maar de kans dat je er last van krijgt is dus heel erg klein.

de verhalen die over dit middel verteld worden zijn naar mijn mening dus behoorlijk overtrokken.

• Ingrid

Ik weet niet of iemand dit nog leest, maar… Lariam is niet meer te verkrijgen in Thailand. Hooguit op recept in het ziekenhuis, maar niet bij de apotheek!!!

Ik ben op dit moment (november ) in Thailand en bij verschillende apotheken geweest. Het enige wat je kan krijgen is Docycline! Op zich ook goed, maar in NL wordt dit neit voorgeschreven.

Let op: buiten Bangkok zijn deze pillen de helft goedkoper. Normaal 60 cent p.st. en je moet elke dag slikken, maar wij hebben in Kanchanaburi 0.35 betaald.

Succes.

• ingrid

OKe, Foutje Lariam is wel te verkrijgen, maar in 1 apotheek in Bangkok. De rest mag het niet verkopen!! Dus zoek op Khoa San Road naar de apotheek onder een hotel, die verkoopt het wel!!

SuccesIngrid schreef:

>

> Ik weet niet of iemand dit nog leest, maar… Lariam is niet

> meer te verkrijgen in Thailand. Hooguit op recept in het

> ziekenhuis, maar niet bij de apotheek!!!

> Ik ben op dit moment (november ) in Thailand en bij

> verschillende apotheken geweest. Het enige wat je kan krijgen

> is Docycline! Op zich ook goed, maar in NL wordt dit neit

> voorgeschreven.

> Let op: buiten Bangkok zijn deze pillen de helft goedkoper.

> Normaal 60 cent p.st. en je moet elke dag slikken, maar wij

> hebben in Kanchanaburi 0.35 betaald.

> Succes.