grens chian kong-houxay

• anita

hallo, wij willen in nov 2005 via thailand naar laos gaan. Kan iemand mij bevestigen of we in het noorden van thailand grens chian kong-houaxay ter plaatse een visum kunnen regelen. In de gidsen staat van niet. op de pagina van de ambasade ook niet. Maar ik begrijp uit reisverhalen dat dit wél mogelijk is

bedankt alvast

• Kees

Ja. Zorgen voor een pasfoto en iets van $25. Je krijgt dan een visum voor maximaal 15 dagen. Voor een langer verblijf dien je of vooraf een visum te halen of het 15 dagen visum in Laos te verlengen.

Het wordt hoog tijd dat de overheid het 15 dagen visum eens gaat vervangen door een 30 dagen visum zoals Thailand en Cambodja. Het is denk ik in het belang van het land.

• B

Anita, welke gids gebruik je dan? Een oude lonely planet ofzo?

Want in de nieuwere versies, van laos zelf of zuid-oost azie, staat dat je het aan de grens kan regelen hoor, tenminste wanneer je genoeg hebt aan een 15-dagen visum, zoals kees correct opmerkt.

• anita

Ik had inderdaad in de gids van lonely planet gekeken van 2003. Maar ook op de (franse) site van de ambasade van Laos staat dit nog

Maar goed.Bedankt voor de antwoorden

• Danielle

Hallo Anita

Ik was er een paar weken geleden.

Met een bootje over de Mekong naar de overkant en je kunt je visum regelen. No problem.

Fijne reis

• edwin

Hallo,

wij hebben 2 weken geleden deze grensovergang genomen. je kunt daar een 15 daagse visum kopen voor 30$ of 1500 bath. Zorg dus dat je dollars hebt want dat is goedkoper.

gr

edwin

• Anne

Dus je kan hier op dezelfde manier als bij Vientiane-Nong Khai aan een visum geraken? Dat is nieuw voor mij! Straks nog effe kijken op dat ook zo in mijn nieuwste LP Laos vermeld staat. Misschien ga ik dan de route wel omgooien en met de slow boat naar Luang Prabang.Ik was nl van plan de route omgekeerd te maken maar dit biedt nieuwe mogelijkheden.

Gewoon cash dollars en een paar pasfoto's meenemen en op naar Chiang Khong