laos, birma of india

• Danielle

Heb van half november tot eind december 6 weken om in Aziërond te trekken. Nu zit ik te twijfelen of ik naar India, naar Birma of naar Laos zal gaan. Misschien hebben jullie tips of kunnen jullie mij wat aanraden. Ik reis in ieder geval alleen en heb al wel wat reiservaring (Thailand, Maleisië, Vietnam en Cambodja).

Alvast bedankt!!!

• Danielle

Hoi

Ik ben pas in Laos geweest. Ik vond t er erg leuk en nog niet zo touristisch.

Maar om nou 6 weken door Laos te reizen lijkt me wel wat veel.

Misschien dat ik volgend jaar naar Birma ga.

Maar wellicht kun je Laos combineren met Birma. Want Birma lijkt me nou ook niet een land om 6 weken in te verlijven of……..

En ja India kun je wel een paar maanden voor uittrekken.

Dus ik zou ik eens naar Birma/Laos of India kijken.

• Danielle

Wilde eigenlijk sowieso heenvliegen op Bangkok, dan naar Birma of Laos en dan nog een weekje strand in Thailand. Planning is om dan 4 weken in Laos of Birma rond te trekken. Heeft er iemand nog tips voor een route in Birma.

• Martine

Ben zelf niet in Birma geweest, wel in Thailand en Laos, erg mooi en puur (Laos dan) en zeker aan te raden maar uuuhhhh……..

Als je dan toch die regio al gezien hebt, ga dan naar India! Het land van uitersten: lelijk, prachtig, geweldig, afschuwelijk, lieve mensen en vreselijke engerds en afzetters en bijzonder lekker eten.

Toen ik (4 jaar geleden alweer) de grens overstak naar Nepal heb ik mezelf belooft dat ik er nooit meer naartoe hoefde ( I.N.D.I.A. = I Never Do It Again) maar dat gevoel is niet lang blijven hangen, wil er nu gráág weer heen.