Kan niet kiezen, Help!!!

• Kees

Precies! In geval van nood is het erg handig om voor ieder kind een eigen paspoort te hebben.

Met dit soort landen is het vaak toch een probleem. De doaune beamte heeft dan net een memo of zo gemist dat het wel is toegestaan. Uiteraard is hij dan best bereidt om voor een kleine vergoeding een oogje dicht te knijpen. Veel landen kennen het bijschrijven van kinderen in een paspoort helemaal niet. Dit kan wel eens tot verwarring leiden aan de grens. En dat kan je beter voorkomen. Het is ten slotte geen dagje naar de waddeneilanden toch?

• Kees

Tot 4 jaar was het geen probleem. (Nog niet leerplichtig) Daarna de zomer vakantie gepakt en een keer met de kerst. Bleef wel iets langer weg, maar de school deed niet moeilijk… (Veel allochtone leerlingen)

Aangezien mijn zoon half Thais is kunnen we een verzoek doen als dat nodig is voor familiebezoek. Dat krijg je meestal wel rond.

Een andere truuk is om je ivm emigratie uit te schrijven. Na 8 weken kom je gewoon terug met de mededeling dat emigratie niks is voor je… (Veel rompslomp, maar uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat je er juridisch mee weg komt)

In Bangkok is maar één echte dierentuin en dat is de Dusit Zoo. Alle taxi chauffeurs snappen het als je het over Dusit hebt. Het is nabij het parlementsgebouw. Het leuke vindt ik dat het publiek hoofdzakelijk bestaat uit Thaise toeristen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de crocodile farms waar je aan alles kan merken dat ze het van de buitenlandse toeruisten moeten hebben. (Hogere toegangsprijzen voor buitenlanders!)

Ik ben vaak in Chiang Mai geweest, maar nog nooit in de dierentuin.

• C Gimbrere

Ja hij krijgt een eigen paspoort! We willen na 2 weken Thailand voor 2 weken naar Laos en dan voor 3 weken weer terug naar Thailand, volgens mij hebben we dus geen visum nodig voor Thailand maar zullen ze daar aannemen dat we niet de gehele tijd in Thailand zullen verblijven i.v.m. retourticket vliegreis? Onze zoon is bijna 5 dus daarom kunnen we nu nog weg, al deden ze best wel moeilijk. Maar na een mooi verhaal van mij, we zijn al 2 jaar door Azie aan het reizen geweest, en dat willen we toch nog eens klein overdoen, ging de school toch akkoord. C Gimbrere schreef:

>

> Hoi, IK ga met onze zoon in januari en februari naar Thailand

> Laos en Cambodja. Zelf 2 jaar rondgereisd door Azie en nu is

> het tijd om hem ook ens mee te nemen hij is dan bijna 5 jaar.

> Vraagje geven jullie de kinderen malariapillen? heeft mijn

> zoon een eigen paspoort nodig? staat nu bij ons bijgeschreven

> en nog tips om met kinderen te doen in Laos en Cambodja.

> Bedankt

• Kees

Je hoef voor zowel Thailand als Laos geen visum vooraf te halen. (Je blijft niet langer in Thailand dan 30 dagen en niet langer dan 15 in Laos)

Aangezien je een retourticket hebt verwacht ik bij de Thaise grens geen problemen. Hooguit dat de douanebeamte nog even vraagt voor de zekerheid of je nog naar andere landen gaat. (Dit om te voorkomen dat je langer dan 30 dagen blijft. Sommige mensen weten namelijk helemaal niet dat ze dan een visum nodig hebben. En dan heb je een boel problemen!)