Hallo,
Wij gaan 23 oktober voor 27 dagen met Djoser naar Thailand en Laos. Is iemand toevallig ook met Djoser naar Thailand en/of Laos geweest, reageer dan. Misschien kan je me wat ervaringen vertellen…………………..
Groetjes,
Inge
Hallo Inge
Ik ben met Djoser naar thailand geweest . Leuke reis vooral de bamboe jungle rafts , de olifanten lopen voorbij je bungalow . Vergeet ook niet om even naar boven te lopen naar het Mon village , vriendelijke bevolking , er is ook een schooltje , is altijd leuk . Wel even vragen , dan mag je foto's van de kinderen maken . Misschien kan je vanaf hier wat schriftjes , kleurboekjes, potloodjes en andere kleine schoolspulletjes meenemen en aan de leerkracht geven . Daar zijn ze heel blij mee .Wij hebben verder in de reis nog een bezoek gebracht aan een schooltje ook daar spulletjes gegeven maar niet te veel ze zijn al blij met weinig .Geef het niet aan de kinderen maar alleen aan de leerkracht .
Thailand is een fijn vakantie land en de reis is heel afwisselend , Prachtige tempels leuke markten mooie natuur , ook de treinreis een belevenis , en niet te vergeten het eten heerlijk en erg goeddkoop . De trekking heb ik niet gedaan .
Laos ben ik niet geweest daar hoop ik dit jaar naar toe te gaan .
Ik heb al vaker met djoser gereisd en het is nog nooit tegengevallen .
Fijne vakantie gewenst . Groetjes Tiny .
Hallo Inge
Ik heb onlangs met Djoser de Thailand, Laos en Cambodia reis gedaan. Kan ik je aanbevelen. Maar goed, Cambodia zit er bij jou niet bij. En Thailand duurt maar een paar dagen in verband met de aanvliegroute, want het gaat om tenslotte om Laos en Cambodia.
Laos ga je in met snelle bootjes over de Mekong die echt een hoop herrie maken. Er zitten automotoren op! Dus oordopjes niet vergeten. Voor de zekerheid zou ik ook een warme regenjack meenemen. Bij ons regende het stevig en dan koelt het met 80 km snelheid behoorlijk af. Dat viel me een beetje tegen. Maar met een goede regenjack heb je geen last van de afkoeling.
In Chiang Mai heeft een deel van de groep en ik op de mountainbike, met als leider een heel gezellige kwebbelende Belg, een toertje gemaakt. Die moet je zeker doen. Onderweg koude koffie gedronken. Dat leek me nooit wat maar het was overheerlijk! Je rijdt dan langs en door allerlei dorpjes. Kort bezoek aan een museum met allerlei klederdrachten uit vervlogen, goede tijden. En je staat even stil bij een crematorium. Interessant om te horen hoe dat er in Thailand aan toe gaat. Verder komt je ff lekker en niet overdreven in beweging. De lunch was in open hutten langs een meer. Erg leuk.
In Luang Prabang Laos komen om 6 am ongeveer 300 monniken door de hoofdstraat die dan van de bevolking eten krijgen. Dat duurt 20 minuten en dan zijn de monniken alweer weg. Wees dus op tijd. Maar het is een erg lief gezicht zoals dat er aan toegaat. Het eten wordt meestal door jonge meisjes gegeven. In een kan gedeponeerd, die iedere monnik bij zich heeft. Als zo n kan vol is verdwijnt de monnik via een zijstraat. Je moet er even iets vroeger voor de veren uit maar het is een heel leuke belevenis om dat gezien te hebben. Ik was de enige van de groep die er was!! Je zult er geen spijt van hebben!! Gewoon doen.
De vlakte der kruiken viel me tegen. Je bent er 2 dagen reizen aan kwijt. Maar ik weet niet of jij daar wel komt. Het lijkt een beetje op de hunebedden in Drente. Maar dan met kruiken.
Als laatste wil ik je meegeven: ga er ook alleen op uit. Je komt dan gemakkelijk met de bevolking in aanraking. en dan beleef je de leukste momenten.
Fijne reis
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?