dollar-euro-baht-kip

• steven

Hoi,

Hoe zit het nu eigenlijk met de betalingsmogelijkheden in Laos? Heb er ondertussen al van alles over gelezen dat ik er niet meer aan uit geraak.

gr,

steven

• Jeroen

Euro's kun je niet gebruiken. Dollars soms wel en zijn ook makkelijk om te wisselen (bank/postkantoor) voor Kip. Bath kun je ook gebruiken. Gewoon vragen maar hou wel de wisselkoersen in de gaten.

• norbert

betaal in kip.

Op wisselkantoor, 1 dollar = 10800 kip

betaal je lokaal in dollars, 1 dollar = 10000 kip

Norbert

• B

Idd het beste om zoveel mogelijk in kip te betalen, je verliest altijd op de koers anders. Het makkelijkste is om zowel dollars als baht mee te nemen, beiden zeer goed te gebruiken. Overigens, met euro's kun je wel betalen hoor.

En, in vientiane kun je tegenwoordig ook gewoon pinnen. Maar misschien niet verstandig hier helemaal op te gokken, aangezien het vast af en toe niet werkt.

• Danielle

ben er pas geweest.

Geen pinapparaat gezien.

Het handigst is om gewoon met kippen te betalen. Anders heb je altijd gezeik over de koers

• B

Danielle, ik weet niet of je heel vientiane hebt gezien, maar dan ook echt heel, want er zijn toch echt pinautomaten. Ben er in juli van dit jaar geweest.

Eentje zit er op de weg van vientiane naar het buddha park. Aan de rechterkant van de weg. Andere twee zitten in het centrum. Mocht je het nog steeds in twijfel trekken, ik kan een foto van het automaat, inclusief geld dat er uit komt voor je regelen…

Maar goed, blijkbaar weten ze dat bij djoser nog niet….kun je toch beter zelfstandig reizen, stuk leuker, avontuurlijker, goedkoper etc.

• Danielle

Ondanks Djoser ben ik verder behoorlijk zelfstandig bezig :-).

En weet je B: ik moet het hele jaar van alles regelen. Daar heb ik tijdens mijn vakantie geen zin in. Ik weet dat het iets meer kost, dat ik een stukje vrijheid kwijt ben maar er een hoop gemak voor terug krijg. Maar avontuur heb ik genoeg beleefd tijdens de trip, zit daar maar niet over in :-).

Ik neem zelf altijd contante usd mee. Wellicht dat ik die apparaten daarom ben misgelopen.