van Vientiane naar Ko Chang

• Saskia

Hoi, ik ga eind september 5 weken naar Noord Thailand, Laos en wil eindigen op Ko Chang. Heeft iemand ervaring met het stuk van Vietiane naar Ko Chang. En vooral enig idee hoe lang de rit is?

Op thailand.pagina helaas geen prikbord, maar hoop dat iemand soort gelijke route heeft afgelegd.

Ok, bedankt alvast!

Groeten Saskia

• aad

hallo saskia. er zijn in dit geval vele wegen die naar ‘'rome’' leiden. wat je zou kunnen doen is vanuit vientiane naar nongkhai ( grensplaats met laos) in thailand gaan. van hieruit kun je dan via udon thani per bus of trein naar bangkok reizen.duurt ongeveer 16 uur. vanaf busstation ekemai( oostelijk busstation aan de sukhumvitroad in bangkok) gaat ieder uur een bus naar trat.dit duurt ongeveer 7 uur. van hieruit kun je naar ko chang. het busvervoer in thailand is erg goed geregeld. ook zou je vanuit nongkhai naar nakhon ratchasima( khorat) kunnen gaan en dan met de bus naar chanthaburi-trat. maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. veel plezier!! aad

• dennis bellekom

is er ook een goede busverbinding die zou kunnen aansluiten op treinreis van nong kai-nakhon ratchasima naar aranyaprathet?

groeten, Dennis.

• Saskia

dank je voor je reactie. Via Bangkok is eigenlijk niet echt een optie, vind ik echt te lang duren. Die trein die je zei van nongkhai naar nakhon ratchasima( khorat) en vervolgens een bus naar Trat, heb je hier ervaring mee?

Ik denk er over om het hele stuk in 1x te doen, maar zijn er ‘onderweg’ nog absolute must do's?

Groet Saskia

• aad

hoi saskia. in 1x is wel een erg lange reis. een paar jaar geleden moest je overstappen in chanthaburi voor het laatste stuk naar trat. deze stad is absoluut de moeite waard om te bezoeken. langs de rivier ligt het oude stadscetrum met een kathedraal( ja en dat in thailand).wat je ook zou kunnen doen is vanaf khorat de bus naar buriram nemen en hier overnachten om dan de airconbus naar chanthaburi te nemen.dan nog 1½ uur naar trat. misschien kun je ook vanuit chanthaburi naar ko chang, maar dat weet ik niet. groeten aad

• steven

Als je van Vientiane naar Ko Chang wil dan kan je naar mijn mening best hetvolgende doen:

- je steekt de grens over naar Udon Thani (Thailand)

- van Udon Thani vlieg je met Thai Airways naar Bangkok

- van Bangkok vlieg je met Bankokairways naar Trat (vanuit Trat word je automatisch met een busje van bangkokairways naar de veerpont gebracht en ga je met het busje de boot op richting Ko chang, daar aangekomen brengt het busje je naar de bestemming van uw keuze)

- ga op ko chang naar een reisbureau van Bankairways en vraag of ze je met het busje aan je hotel komen ophalen wanneer jullie terug vertrekken. Als ik me nog goed herinner bevindt zich dat reisbureau in white sand beach (je zult het wel opmerken).

gr,

steven