Op 20 nov. beginnen we met onze reis door Laos en Cambodja en ik ben nu druk bezig met de voorpret. Weet iemand hoelang de bustocht is van Vientiane naar Pakse en is het wij om 's nachts of overdag te rijden? Alle info is meer dan welkom!
lang, met meerdere lekke banden of andere pech……….erg lang. Overdag doen, de omgeving is mooier dan je denkt en de madepassagiers zijn buitengewoon belangwekkend !
In Paxe aangekomen, ga naar Tad Fane, dat is een schitterend resort met uniek uitzicht op een aantal spetaculaire watervallen Zie www tadfane.com
succes hoor, of wil je meer weten !
nog een aardige, wij maakten een aantal malen trektochten door grote delen van Laos, prachtig land trouwens. Ik maakte een reisbeschrijving welke in boekvorm is verschenen (uitverkocht) Wil je zo'n reisbeschrijving alsnog hebben, wel ik heb nog een paar exemplaren voor € 5,– stuur ik er een toe.
Een week of vijf geleden heb ik die busreis gemaakt. Die duurde exact 12 uur. Je kan 's nachts of overdag gaan. Ik ben overdag gegaan, de bus vertrok rond 7 uur. Deze vertrekt in vientiane vanaf een klein busstationnetje (weet de naam niet meer, maar het staat in de lonelyplanet). Het was gewoon een grote touringcar, en op zich een prima rit. De nachtbus zag er een stuk luxer uit, maar ik hou persoonlijk niet zo van nachtbussen, omdat je niks ziet van de omgeving.
Kaartje kun je overigens gewoon bij dit busstation kopen. Als ik me goed herinner kostte het 80.000 kip (8 $).
Pakse vond ik overigens weinig aan, en ik ben gelijk de volgende dag doorgegaan naar Don Det ( si phan don).
Veel plezier!
even een reactie op de bijdrage van B. Hij heeft groot gelijk, in Paxe (Pakse) is weinig vertier of belangwekkends te beleven. In de omgeving, richting Paksong is dat wel anders. Schitterende natuur met een massa watervallen die z' on 150 meter naar beneden storten, een buitengewoon mooi resort waar het goed toeven is en……………nauwelijks of geen toeristen.
Jammer B dat je dat gemist hebt!
Ik denk het wel ja, dat hij dat bedoeld, de Tat Fan (ofzo) waterval. Dat resort daar leek me een beetje duur, maar desondanks was ik er graag heen gegaan H. Echter de tijd drong, en het was eigenlijk, of we gaan nog naar si phan don, of richting het bolaven plateau. Het werd si phan don, maar als ik nog eens in laos kom ga ik er zeker heen.
Paksong is toch die koffiestad, is dat de moeite waard?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?