Alles over Laos per Motor

• pebbles

Hoooi..Ik kom regelmatig op deze site voor de updates van Laos.

Jammer dat er niet zoveel info te vinden is over het huren van een motor en ervaringen hiermee.

Ik ga eind oktober voor 4 weken naar Laos en wil 2 weken het noorden aandoen en 2 weken het zuiden

Alle tips die men heeft zowel dorpjes leuke questhousses of hotelletjes.Lekker eten.Mooie watervallen en vooral niet te missen informatie zou ik graag willen horen van een ieder die er geweest is.

En mocht je nou per motor door Laos getrokken zijn dan hoop ik dat ik eventueel even kan mailen met je! Zoals waar je geweest ben waar je de bikes gehuurd hebt wat mee te nemen..niet te vergeten etc.

Alvast heeeeeeeeeeeel erg bedankt Begin er erg veel zin in te krijgen

Ben al keertje vanuit Vietnam door Laos gereisd via Savannaket,Pakse,champasak…terug naar Thailand.Veelste kort!!

Wat een mooi land!

• Kees

Ik kon laatst in Luang Prabang geen motor huren. De gouveneur had het motorrijden van buitenlanders verboden. Onder het mom van teveel ongelukken, maar hij zal er best een commercieel belang bij hebben gehad.

In Vang Vieng wel gereden en dat was super! Prachtige omgeving. Wel zijn de wegen erg slecht, maar dat is een beetje de sport. Twee keer pech gehad. Eén keer de koppelingskabel, was binnen 20 minuten gefixt. En een keer een lekke band. Aangezien we inmiddels in redelijk ongewoond gebied waren moesten we nog een uurtje met een lekke band (offroad) rijden voor dat we 'em weer konden laten maken.

Daarna heel veel gereden in Cambodja.

• Sharky

Ik heb in Luang Nam Tha en Luang Prabang ook een brommer gehuurd en lekker rondgereden, ik moest alleen wel een formulier ondertekenen (in beide steden) dat ik niet verder dan een 10-20 km uit de buurt van die stad ging… heb ik natuurlijk wel ondertekend, maar niet gedaan… ik ben wel aangehouden bij een militair controle punt, maar na een kwartiertje oostindisch doof zijn, een spontaan geheugen verlies van het thais dat ik geleerd had en de bekende vasthoudende glimlach mocht ik wel door… waarschijnlijk waren ze me beu..

Ik zou 'ns checken of je wel zo vrij door Laos kunt brommeren… de grens (met Thailand) mag je volgens mij in ieder geval niet over (ivm angst voor smokkel).

• escaper

Hoi, kijk eens op de website van gt-rider.com. Zij organiseren motortrips in Thailand en in Laos. Zij hebben ook de beste kaart van Laos uitgegeven.

Verder heb ik veel informatie over dorpjes wegen overnachten enz. want ik heb net een fietsreisgids geschreven. Als je interesse hebt stuur me dan een mailtje.

groet

• andrea

Hallo hier een vraagje wij hebben al 16000 km door thailand gereist met een brommer maar willen dit jaar ook de anderen landen aan doen zoals dwars door laos en dan vietnam en dan cambodja en zo weer terug naar thailand .

Maar nu is de vraag weet je misschien een verzekerings maatschappij die daar de brommers wil vezekeren om zo door die landen te rijden .

bij voorbaat dank .escaper schreef:

>

> Hoi, kijk eens op de website van gt-rider.com. Zij

> organiseren motortrips in Thailand en in Laos. Zij hebben ook

> de beste kaart van Laos uitgegeven.

> Verder heb ik veel informatie over dorpjes wegen overnachten

> enz. want ik heb net een fietsreisgids geschreven. Als je

> interesse hebt stuur me dan een mailtje.

> groet

• Kees

Volgens mij krijg je ze de grens niet over…

• Sharky

Nee, die krijg je de grens niet over.

• pebbles

Thx voor diegene die me tips hebben verzonden…Alleen denk ik dat de mails die over brommers gaan toch even heel anders is als een motor!

Have fun in Laos allen

Tot prikbord!

• pebbles

thanks voor je mail en tip over Laos.

Over een week of 8 vertrek ik en ben ik nu met de kaart bezig waar we zoal heen kunnen..Het lijkt me niet een geheel veilig land Als ik zo hier en daar lees over Rebellen>Hoe weet ik waar ik wel en niet moet wezen.Ik denk als ik met de Honda Baja die ik wil huren gewoon op de hoofdwegen blijf er niet veel kan gebeuren

Maar natuurlijk heb ik veel intresse

Ik hoor graag meer van je.

Groetjes en alvast reuzebedankt

Ps de tickets zijn reeds geboekt en gaan 30 oktober de lucht in 4 weken laos..2 weken Thailand (vrienden bezoek!)