visum

• leen

wij 4 weken door laos trekken en we beginnen in luang prabang

de vraag is of op het vliegveld van luang prabang een visum te

krijgen is van 30 dagen of moet dat in brussel geregeld worden

groeten leen

• Kees

Je kan gewoon bij aankomst een visum kopen. Wel even zorgen voor $25 en een pasfoto.

• JMP

Inmiddels is het 30 dollar, ik heb hem net een week geleden op het vliegveld in LP gekocht. VOlgens mij is deze 30 dagen geldig, verlengingen zijn overigens ook vrij eenvoudig te regelen bij diverse winkels/internetcafes/guesthouses.

groetn

JMP

• B

Voor zover ik weet zijn de visa die je ‘on arrival’ krijgt (dus ook op de vliegvelden) geen 30 dagen geldig, maar 15 dagen.

Als je nog in bangkok komt, kun je het ook daar regelen, via een reisburo, ene dag de spullen ingeleverd, volgende dag het visum klaar (let wel op dat geen zaterdag of zondag is).

• martin greijmans

Je kunt vanaf vietiane naar de grens en daar kun je een nieuw visum aanvragen

• marriet

de visa die je bij aankomst “koopt” zijn inderdaad 15 dagen geldig (wij zijn anderhalve week geleden terug gekomen uit laos). Bij reisbureautjes kun je deze verlengen.

tip qua geld: de meeste toeristen nemen dollars mee, waar je overal mee kunt betalen, restaurants en tempels e.d hanteren echter vaak een vrij ongunstige koers (10.000 kip voor 1 dollar, ipv 10800 kip) Wij hebben daarom redelijk snel geld bij een bank gewisseld. Voor grote bedragen bij guesthouses en reisbureaus is het echter wel weer handig om dollars te hebben als je dan in kip betaalt hanteren ze vaak een koers van 11000 kip per dollar.

goede reis!

groeten Marriet