Laos - Cambodia

• Jan

Wie heeft er ervaring mee om een visum voor Cambodia in Vientiane te regelen en hoeveel tijd dit kost,of is het beter om deze alvast in Nederland aan te vragen,reis eind Oktober van Laos naar Strung Treng in Cambodia met de boot over de Mekong

• Kees

Bij binnenkomst in Cambodja kan je na betaling van $20 en een pasfoto een visum kopen. Ik vraag me dan ook af of je dit wel in Vientianne moet doen….?

Wil je heel lang in Cambodja verblijven?

• Jan

Hallo Kees,

dank je voor de reactie,zoals het er nu uit ziet ga ik voor 'n dikke week naar cambodia,Stung-Treng -Kratie en dan richting Phnom Penh,vandaar weer omhoog naar Siem Reap,mijn enigste probleem was en is het visum voor Cambodia,direct aan de grens of in Vientiane regelen

groetjes Jan

• Kees

Dan gewoon aan de grens doen. Gaat snel en zonder problemen. In Vientianne haal je je allerlei problemen op de hals. (tijd/geld)

• Jenny

Wanneer je in Zuid-Laos de boot naar Cambodja neemt moet je toch al een visum in je bezit hebben omdat dit geen officiele grensovergang is? Of is dit inmiddels veranderd???

Jenny

• Kees

Als je hier niet officeel de grens over kunt heb je ook niks aan een visum…

• Jenny

elders op dit prikbord staat dat het wel kan, mits je een visum hebt! iemand anders wellicht aanvullingen???

• Kees

Probeer het even op het Cambodja prikbord. Wellicht dat André (heeft een reisburo in Phnom Penh) er een antwoord op weet. Ik neem meestal een andere grensovergang.

Het laatste wat ik heb vernomen is dat je daar niet officieel de grens over kan. Maar dat is al zo'n tijd geleden…

Suc6!

• B

Ben een paar weken geleden in laos geweest, en ik ben ook bij de grensovergang (Voen Kham) tussen laos en cambodja geweest. Die is niet echt officieel, maar is wel gewoon open en te gebruiken. Maar, idd, je moet al in het bezit van een visum zijn, dat kun je aan de grens niet krijgen. Bovendien kunnen de officials aan beiden zijden wat extra geld vragen, maar heel veel zal dat nooit zijn.

Je kunt je visum in vientiane regelen, gewoon zelf naar de ambassade gaan, of via een reisburo.

Het beste is misschien om je visum voor cambodja alvast in bangkok te regelen (ik weet niet of je daar komt). Als je het snel wilt hebben ben je iets duurder uit, 5 dollar meer ofzo.

Succes ermee!