Veiligheidssituatie Laos

• pieter

Dag Laos-lovers,

Ik ga binnenkort samen met mijn vriendin een maand lang op de bonnefooi door Laos, Cambodja en Vietnam reizen (maand oktober). Ik was benieuwd of iemand van jullie iets meer kan vertellen over de veiligheidssituatie. Ik weet dat je niet van het pad af moet ivm mijnen ed. Op de site van BuZa staat ook nog iets over onlusten maar die site is volgens mij al een paar jaar oud…..

Tevens hou ik me natuurlijk aanbevolen voor geweldige tips!!

We starten in Luang Prabang en willen via de vlakte der kruiken (allemaal over de weg) naar uiteindelijk naar het zuiden om vervolgens via een stuk over de Mekong en de weg uitkomen in het “rijk der 1000 eilanden”. Daar dan de grens over en naar Angor What en omgeving. Vervolgens nog geen route door Cambodja gepland maar uiteindelijk via Saigon langs de kust van Vietnam (deels trein deels anders) naar Hanoi (alwaar uiteindelijk ons vliegtuig weer vertrekt, helaas).

Vriendelijke groet,

Pieter Lodder

• pieter

pieter schreef:

>

> Dag Laos-lovers,

>

> Ik ga binnenkort samen met mijn vriendin een maand lang op de

> bonnefooi door Laos, Cambodja en Vietnam reizen (maand

> oktober). Ik was benieuwd of iemand van jullie iets meer kan

> vertellen over de veiligheidssituatie. Ik weet dat je niet

> van het pad af moet ivm mijnen ed. Op de site van BuZa staat

> ook nog iets over onlusten maar die site is volgens mij al

> een paar jaar oud…..

>

> Tevens hou ik me natuurlijk aanbevolen voor geweldige tips!!

> We starten in Luang Prabang en willen via de vlakte der

> kruiken (allemaal over de weg) naar uiteindelijk naar het

> zuiden om vervolgens via een stuk over de Mekong en de weg

> uitkomen in het “rijk der 1000 eilanden”. Daar dan de grens

> over en naar Angor What en omgeving. Vervolgens nog geen

> route door Cambodja gepland maar uiteindelijk via Saigon

> langs de kust van Vietnam (deels trein deels anders) naar

> Hanoi (alwaar uiteindelijk ons vliegtuig weer vertrekt,

> helaas).

>

> Vriendelijke groet,

>

> Pieter Lodder

• Kees

Zie mijn reactie op de Cambodja pagina. Ik weet overigens niet of het mogelijk is om vanuit daar officieel Cambodja in te komen. Onofficieel zal het geen probleem zijn.

• martine

Bij de reisverhalen op Laos.pagina, “Dirk Koolmees woont in Laos” staat een stukje over een bomaanslag in Vietiane. Hij is een beetje vaag over wanneer dat geweest moet zijn maar het lijkt erop dat dat niet lang geleden is. Wij waren rond de tijd dat hij het schreef in Vientiane maar hebben nix gemerkt.

Even schrikken was het dat we op de bus van Luang Prabang naar Vang Vieng van die opgeschoten jongens met grote geweren meekregen. Voor de veiligheid!

En dat we dààr pas achterkwamen doordat we er zelf naar gevraagd hadden bij de ticket verkoop. Vertel dan effe dat ze vòòr ons zijn, niet om ons onderweg ergens neer te maaien. brrrrr….

• Kees

Ik ben bang dat na 15 augustus als het Al Quida ulitimatum verloopt Laos veiliger is dan Nederland…. :-{

• JMP

Voor wat het waard is: ik heb me de afgelopen week geen enkel moment onveilig gevoeld. Op de luchthavens en in de steden is er geen overdreven aandacht voor veiligheidscontroles enz (zoals ik dat vorig jaar in India wel meemaakte). De mensen zijn verder bijzonder vriendelijk en behulpzaam, vallen je niet lastig, dus ook dat is geen bron van zorg.

Liever op de weg in Laos dan in de bus in London, wou ik maar zeggen.

jm