Laos - regentijd? + tips

• André

Wij gaan de laatste week van september via Bangkok naar o.a Laos en Cambodja.

Gezien het tijdbestek 3,5 week zullen we de nodige tussenvluchten boeken. Een aantal stukken zijn o.i. interessant om op andere wijze af te leggen, bv het stuk Mekong thaise grens-Luang Prabang. Echter volgens ons straten we in het regenseizoen; is de rivier dan begaanbaar, is het de moeite waard uberhaupt om juist in deze periode Laos aan te doen? Na LP toch maar ri Vientiane. Van hieruit by air naar Siem Reap.

Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.

André

• Kees

Ik ben half oktober geweest. Was prima te doen. Volgens mij varen de boten bijna het gehele jaar door. Die bootreis is prachtig en zeer indrukwekkend. Maar wel heel erg afzien!!! (Tip: Je kan vanuit bangkok heel goedkoop vliegen metr AirAsia naar Chiang Rai. (1.000B) Dan ben je al bijna bij de boot)

Ik geloof dat dit een prima tijd is om te gaan. Overigen heb ik vernomen dat regen niet het probleem hoeft te zijn. De weilanden in de omgeving van Luang Prabang in het droge seizoen in de brand worden gestoken veroorzaken meer overlast.

Vergeet onderweg van Luang Prabang naar Vientianne niet te stoppen in Vang Vieng. De omgeving daar is heel erg mooi. Er is ook veel sportiefs te doen.

Ik ben daarna overigens ook doorgelogen naar Cambodja.

Wil je meer weten laat het hier dan even weten.

Suc6!