Geldigheidsduur Visum

• steven

Nee heb ik toch wel een serieuse vraag betreft de geldigheidsduur van een visum.

Deze week ben ik bij de Laotiaanse Ambassade in Brussel een visum voor 1 maand gaan vragen. Op het visum staat vermeld VALID FROM 19/07/2005 - UNTIL 18/10/2005. Heb een typevisum B3 gekregen. Wetende dat ik in Laos zal verblijven tussen 28/09-27/10/2005 (dus langer dan 18/10/2005) dacht ik bijmezelf dat dit niet correct was en ging ik opnieuw binnen. Daar vertelden ze me dat het wel correct was. Volgens hen moet ik Laos binnengaan tussen 19/07 en 18/10, en vanaf dan begint mijn maand te lopen….

KLOPT DIT? Want persoonlijk geloof ik er ni veel van! :-)

• Kees

Volgens mij klopt het verhaal wel. Bij een Thais visum is dit ook het geval.

• steven

Ik zal het er dan maar op wagen zekers?! Anders weet ik je te vinden Kees!! :-)

• Prikker

Ja hoor, je kunt met een gerust hart die kant op gaan. Alleen de datum waarop je Laos binnengaat is van belang, die bepaalt wanneer je visum ingaat en dat is het enige dat geldt.

En dan nog… in het allerergste geval moet je ter plekke een nieuw visum (14 dagen geldig) kopen, dat kost 5 minuten, 30 dollar en 2 pasfoto's… (verlengen kan ter plekke ook nog tot een maximum van 30 dagen)..

Je kunt trouwens tussen 20 juli en 30 juli Laos niet (overland) in i.v.m. een Asian Regional Forum meeting in Vientiane, maar daar heb jij geen last van aangezien je pas later gaat.

Geen problemen dus.