elektriciteit

• Els

Hallo iedereen,

Ik vraag mij af hoe het met de elektriciteisvoorzieningen zit in Laos. Als ze er elektriciteit hebben, welke stopcontacten gebruiken ze daar dan (hoeveel volt) en heb ik een speciaal tussenstuk nodig.

Deze info heb ik nodig voor mijn batterijlader of koop ik beter batterijen in Laos.

Groetjes Els.

• Mieke

Met een wereldstekker zit je goed. Ik weet zo snel niet meer welke stekker wij ervoor nodig hadden, maar het is dezelfde als Thailand. Verder kan je bijna overal in de guesthouses wel electriciteit vinden. Op sommige plekken gaat er 's avonds een generator aan (meestal van 18.00 tot 22.00 uur) en heb je dan wel een mogelijkheid om dingen op te laden. Maar maak je geen zorgen, wij konden ook in Laos onze batterijen van het fototoestel wel opladen.

• Els

Mieke,

De stekker die ik nodig heb is dat met 2 platte pinnen of met 3 pinnen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Els.

• Arjan

In elk stopcontact in Laos konden wij onze ‘gewone’ Nederlandse stekker steken.

Het is inderdaad een stopconctact voor platte stekkers, maar dit was geen probleem.

De stekker zit er dan wel wat losjes in (even goed oppassen dat de zware oplader met batterijen er niet uitvalt), maar het werkt wel!