betalen in Laos

• anne

Wie kan mij vertellen hoe het gebruikelijk is te betalen in Laos. Ik lees nl. dat je sommige dingen dan weer in US Dollar moet gaan betalen (visum en ook in hotels?). En soms dan weer gewoon in kip of zelfs ook on thai Baht. We komen vanuit Thailand, en in welke verhouding zou ik de valuta mee kunnen nemen? Pinautomaten kennen ze daar ook vast nog niet he?

Alle info is welkom?

• Kees

Pinnen is niet mogelijk en travellercheques zeer beperkt. Dus je moet alles cash meenemen. Je kan vrijwel overal met dollars betalen. Je kan uiteraard ook je dollars voor Kip omwisselen. Neem dus kleine biljetjes mee. (Veel $1, $5 en $10)

Suc6!

• Prikker

Ik heb het niet zo op dollars, je maakt er alleen maar koersverlies mee. Dus maak het jezelf gemakkelijk en neem 80% Thai baht mee en 40% Kippen…. ja, ik weet dat dat in totaal 120% maakt, maar je gaat toch terug naar Thailand en bahten kun je nooit genoeg hebben en laat die dollars gewoon waar ze thuishoren.. bij de bank.

Mocht je door je kippen heen zijn, dan wissel je gewoon in je hotel of restaurant of lokale bank wat bahten om als je dat wil.

• anne

Bedankt voor de reacties, kees en prikker! Maar het visum aan de friendshipbridge is toch wel verplicht in US Dollars, of heb ik dat dan niet goed begrepen?

Voor de rest lijkt me dan de combinatie thai baht/kippen inderdaad het handigst?

En die minibusjes accepteren ook gewoon baht/kippen?

groetjes en sabaidee! Anne

• elly

Hallo Anne,

En hoe is het toen verder verlopen?

Wij vertrekken 1 augustus met z'n vieren naar Laos!

En zitten nu met het bank-pin-cashgeld dilemma!

Vertel je eigen ervaring eens?

Elly