WAKKER WORDEN

• steven

Hallo iedereen, vind het spijtig dat hier zo stilletjes is!

Ben mijn reis naar Laos aan het voorbereiden en elke dag kom ik hier eens een kijkje nemen maar helaas staan er steeds maar weinig of geen nieuwe berichten met nuttige info……

……………………..dus neem ik hier het initiatief in de hoop wat reactie te krijgen van mensen die er reeds zijn geweest en ons hun ervaringen, hun Do's en Don't 's met ons willen meedelen. Zijn er trouwens nog die hun reis aan het voorebereiden zijn,…..wat is jullie route, vragen,….

groetjes,

steven

• Kees

Tja…Er gaan ook niet zo veel mensen naar Laos. Ik vindt het persoonlijk een fantastisch land. Ben van plan om einde van het jaar weer te gaan. Shitterende natuur, vriendelijke mensen, primitief en goedkoop. (Ben geweest in Luang Prabang, Vang Vieng en Vientianne)

Als je een concrete vraag hebt krijg je vrijwel altijd antwoord op deze pagina!

• Martine

Ik heb nog geen verhalen, alleen veel kriebels. Vanmiddag vliegen we naar Bangkok, blijven daar 2 of 3 dagen. Dan nemen we een trein naar Chiang Mai of Chiang Rai ( nog even bedenken wat het handigste is).

De grens over bij Huay Xai en met de boot naar Pak Tha, Na Lae en vervolgens met boot of bus naar Luang Nam Tha. Het schijnt dat je daar mooie trekkings kan maken, dus dat ligt ook in de planning.

Dan es kijken of er een bus rijdt via Udomxai naar Nong Khiaw, evt. door naar Muang Ngoi Neua. Lees ik verschillende berichten over, dus kijk ter plekke wel.

Daarna Luang Prabang. Afhankelijk van onze tijd en van de vliegtuigmaatschappij reizen we door naar Vang Vieng en Vientiane of door de lucht direct naar Bangkok.

Dit is allemaal papieren wijsheid, heb geen idee of het ook allemaal gaat lukken i.v.m. regentijd en het Laotiaanse tempo. We zien wel.

Tas is gepakt, nog even slapen en dan….

Ik beloof bij deze mijn do's en don't 's met jullie te delen.

Later……..

• Kees

Dan nemen we een trein naar Chiang Mai of Chiang Rai ( nog even bedenken wat het handigste is). Huay Xai ligt het dichtste bij Chiang Rai. Via AirAsia kan je voor iets van 18 euro vliegen van Bangkok naar Chiang Rai.

Ik vondt Vang Vieng erg leuk. Vooral het “tubben”. Je gaat dan met een vrachtwagenband de riever af. Daar doe je de hele middig over en is erg gezellig. ($3) Vanaf Luang Prabang gaan er bussen die je door de bergen meenemen naar Vang Vieng. En vanaf Vang Vieng gaan er meer dan voldoende bussen naar Vientiane. Vergeet niet je iets warmer aan te kleden. Hoog in de bergen is het een stuk kouder.

Veel plezier!

• steven

Hoi Kees,

wat zijn volgens jou de meest interessante dingen om te doen in LP- Vang Vieng - Vientiane?

Momenteel zit ik te twijfelen of ik de trage boot vanuit Houei Sai tot in LP zou nemen, ofwel de vlucht BKK-LP. Ik zou eerder voor de vlucht kiezen (zou me veel tijd en een pijnlijk achterwerk besparen!), maar langs de andere kant is het misschien iets dat je werkelijk moet meegemaakt hebben dat het zo mooi is….

Martine,

een er leuke vakantie toegewenst! Laat zeker nog iets van je horen, ben erg geïnteresseerd in je verhalen….!!!

steven

• Kees

Ik heb de snelle boot genomen. Was echt afzien maar ontzettend mooi. Het gaat door een prachtig gebied. In de langzame boot zit je ook krap, wel iets minder maar je doet er dan ook twee dagen over.

In Luang Prabang en Vang Vieng is meer dan voldoende te doen en te zien. Luang Prabang is qua cultuur e.d. veel te zien. In Vang Vieng is het qua natuur en activiteiten leuker. In Vientianne is veel minder te doen….

• mireille

Jaaaahhh…Wij zijn erg bezig om onze reis voor te bereiden. In December gaan wij laos verkennen. Wij hebben onze ticket geboekt naar Bkk en vliegen van daaruit naar Luang Prabang. Dit is, op papier, ons reisplan; Van Lp naar Vang Vieng. Dan richting Vientianne om door te reizen naar het zuiden van laos, Pakse. Vanuit Pakse willen wij verder vliegen naar Phnom penh.

Hier zijn dan mijn vragen;

1. Is het echt zo moeilijk om naar de vlakte der kruiken te reizen?

2. Wat raden jullie mij aan… naar Pakse met de bus of met het vliegtuig? Ik wil ook graag alternatieven horen!!!!!

3. Wat mag ik niet missen in het zuiden van Laos?????

Ik lees veel over het noorden van laos en erg weinig over het zuiden??? Waarom???

• pebbles

Hooiiiiiiiiii, ja hoor..ik ben ook nu in volle voorbereiding.Een prachtige kaart gekocht van Laos..Zeer gedetailleerd.Want wij gaan een Motor huren en ik ga daar vier weken op doortrek door Laos.Te beginnen in de hoofdstad uiteraard.

Dan 2 weken met vriendin het noorden verkennen Waar zij al een beetje is geweest een paar dagen en 2 weken met vriendje naar zuiden langs de Mekong afzakken en richting Savanneket en Pakse waar ik in 2001 ook doorgetrokken ben.

Verliefd geworden op laos.Ik moest er doorheen en helaas maar 6 dagen meegemaakt Dus wilde ooit terug.Dat gaat eind oktober eindelijk gebeuren.

4 weken Avontuurlijk Laos (tips zeer welkom op alle gebieden) en 2 weken even naar Thailand relaxen en kijken hoe het met onze vrienden gaat in het zuiden! Ko lanta etc.

Have fun

Greetz

pebbles