Individuele rondreis Laos/Thailand en evt. Cambodja

• Paula

In februari/maart 2006 willen wij (2 pers) een reis maken door Laos en dit combineren met een rondreis door Thailand en evt. Cambodja.

Omdat onze plannen nog in de kinderschoenen staan zijn alle tips/suggesties welkom!

Mijn belangrijkste vraag op dit moment is het vervoer; met een auto mag je uiteraard de grens niet over. Dus hoe zit het met (binnenlandse) vluchten???????

Wie heeft ervaringen met rondreizen (niet in groepsverband, of in beperkte mate met een groep, bv. een aantal dagen en de rest zelfstandig)?

Graag jullie reactie!

Alvast dank!

• Frank

hai Paula,

Je kan makkelijk bus/ boot en trein vervoer regelen in Thailand, geen probleem daar. in Laos gaat veel per gewone bus en boot ( van CHiang Kong Thailand kun je in twee dagen naar Luang Prabang Laos..) in Laos gaat veel per bus en mini bus, en voor Cambodja geldt eigenlijk hetzelfde… ( ook Vietnam trouwens….)

alles is eigenlijk wel zelf te regelen, wat wij ook hebben gedaan. eigenlijk het enige stukje wat je per vliegtuig moet doen is van Laos ( Vientienne) naar Hanoi ( Vietnam) vanwege veel duane problemen over land ( kan er over mee praten..)

Verder kan je vanwege tijdnood natuurlijk vliegtickets kopen, die zijn ook niet echt duur, maar als je tijd hebt of probeert geld te sparen. lekker over land en water gaan….

veel plezier en succes!

Frank

• shaz

hi,

een retourtje Bankok boeken is wat ik gedaan heb.. in bankok je visum regelen. de trein nemen naar het noorden van thailand. chiang mai van hieruit de bus genomen naar de grens huay xai en een 2 daagse slow boat trip gemaakt naar Luang Prabang. (super tof) van hieruit weer terug naar het zuiden. en ben ik terug naar thailand gereisd. maar je kunt natuurlijk ook verder het zuiden afreizen van Laos en onderin de grens oversteken naar Cambodja is mogelijk. (een vriend van mij heeft dit onderlaats gedaan.)

have fun!

shaz