Hallo,
Als je de vlucht Bangkok-Luang Prabang neemt, waar kan je dan een visum regelen? Op de luchthaven van Luang Prabang, of is dat niet mogelijk?
groetjes,
steven
Is geloof ik wel mogelijk, maar dan krijg je een 15 dagen visum. Je kan het ook in Bangkok regelen, dan krijg je een 30 dagen visum. Met een beetje extra geld kunnen ze het ook in een dag regelen (bij ons deden ze het zelfs in een uur). Je moet wel even zoeken naar de ambassade. Zit in een uithoek van Bangkok. Vraag iemand het in het Thais op te schrijven zodat je dat aan een tuktuk of taxi kan geven.
Je hebt een hoop vragen. Nou vroeg ik mij ineens af of je wel in Bangkok komt en daar ook de tijd hebt om een visum te krijgen. Dat hoop ik maar want, zoals Kees al zei, is er geen ambassade in Nederland en van belgie ben ik ook niet zeker. Bovendien kan dat langer duren en je veel meer gaan kosten.
Het is trouwens een goed voornemen om lang te blijven. Ik weet namelijk nu al dat je die maand ook nodig kan hebben. Helemaal als je de tijd hebt zijn er plaatsen zijn waar je misschien wel met gemak een week blijft. Niet omdat er zoveel is te doen, maar omdat je bij een familie komt die je helemaal opneemt in het gezin en je er zo thuis gaat voelen. Wij hebben dat twee keer gehad. In ieder geval veel plezier. Laos is mijn favoriete land van ZO Azie!
Bedankt voor jullie bezorgdheid maar er is weldegelijk een laotiaanse ambassade in Brussel; Brabançonnelaan 19, Brussel.
Vertrek op 28/09 en kom terug op 26/10. Ik vlieg met ons Eva naar BKK, maar de dag van aankomst in BKK wil ik nog via Bangkokairways in LP zitten. Dus ga ik daar in BKK geen 2 of 3 dagen tijd verliezen omwille van een pasooort.
De steden/dorpen die op mijn programma staan zijn Luang Prabang(enkele dagen) -> Nong Khiaw(enkele dagen) -> Muang Ngoi(enkele dagen) -> Vang Vieng (enkele dagen) -> Vientiane(enkel voor doorreis) -> Udon Thani -> Bangkok - ? (enkele dagen rust op een eiland).
Nong Khiaw en Muang Ngoi lijken erg rustige en authentieke plaatjes te zijn (dat ik daar gene “hippy” durf tegen te komen!!!). Ik vrees dat ik het daar erg naar mijn zin ga hebben en inderdaad langer ga blijven dan verwacht en mijn “stranddagen” op het einde van de vakantie er ga voor opofferen….nou ja, “opofferen” is misschien wel een zeer foutieve uitdrukking!
Luang Prabang en Vang Vieng zijn dan blijkbaar weer erg toeristische steden, maar ik ga er vooral heen omwille van de naar het schijnt prachige natuur eromheen.
Moesten jullie nog info hebben, dan hoor ik het graag!!!! (het forum is maar stilletjes moet ik zeggen! :-)
groetjes,
steven
Els,
Ik ben mijn visum nog niet gaan halen, ga ik ten vroegste in juli in orde brengen (ik vertek pas op 28/09). Maar ik denk niet dat dat erg lang zal duren, misschien hooguit enkele dagen.
Twee jaar geleden moest ik voor Ghana ook een visum hebben. Met een brede glimlach en een leuk gesprekje met de big-mama op de Ghanese ambassade in Brussel, was het me destijds gelukt om diezelfde dag nog mijn visum voor Ghana terug te keren.
Dus ik vermoed dat het slechts om enkele dagen/een week zal gaan.
Eventueel kun je hen eens contacteren per tel/fax/website/mail:
T.02/740,09,50 F.02/734,16,16 W. Ambalaobx@yucom.be M. home.tiscali.be/rambalaobx
gr,
steven
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?