LAOS of CAMBODJA?

• steven

Eind dit jaar ben ik van plan om voor de 2e keer naar Thailand te gaan, en snel de grens richting Laos of Cambodja over te steken.

Iemand een idee of ik ofwel naar Laos ofwel naar Cambodja moet gaan? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

En wat is het mooiste gedeelte of DO's in Laos? Is het zuiden van Laos mooier dan her noordelijke?

groetjes,

steven

• Kees

Tja. Smaken verschillen. Ik vondt beide landen erg mooi. Cambodja heeft wel iets meer te bieden, maar ook Laos is schitterend.

Combineren is heel goed mogelijk. Je kan bijvoorbeeld van Luang Prabang of Vientianne in Laos relatief goedkoop vliegen naar Siem Reap of Phnom Penh in Cambodja.

• Harold

Vanuit Pakse (zuid Laos) is het maar 68 USD (exc. 10 USD luchthavenbelasting) naar Siem Reap. Vluchten met Lao airlines gaan op ma, wo, vr, zo.

Visum voor Cambodja is 20 USD (1 maand) en verkrijgbaar op het vliegveld.

Kortom, als je genoeg tijd hebt gewoon alle twee de landen doen.

• pebbles

Ik ben er drie jaar geleden geweest.Zowel Cambodja en Laos..

Vanaf Bangkok met een bus een 17-urig durige reis gepakt over een ongelooflijke weg naar Siem Reap…Ik raad je aan als je geen tijd genoeg hebt dit met een vlucht te doen.Je bent werkelijk kapot na zo'n rit door verschillende overstromingen..vreselijke weg en als je van zandhappen houd…Het is wel de moeite waard als je van avonturen houd.Cambodja vond ik zeer arm overkomen maar wat een onwijs lieve mensen..Dit vond ik in Phon Phen erg tegenvallen..Vele Cambodjanen erg opdringerig..terwijl Siem Reap helemaal niet zo is..Ze praten daar goed Engels vooral de jeugd en zijn je in alles behulpzaam voor 4 dollar per nacht hadden we een zeer luxe hotel en brachten de mannetjes van het hotel ons over FOR FREE heen..Geweldig.

Vanaf Vietnam (3weken gereisd van Saigon naar Hanoi) over de grens naar Laos.Puur om terug te komen in Bangkok.Super de super.Ik ben verliefd geworden op Laos.Helaas kon ik er maar 7 dagen blijven en zijn we via Savanneket naar Pakse Champansak geweest..Ik ga dit jaar terug om te toeren op een motor door Laos voor zo'n 6 weken.Laos staat boven aan mijn lijstje van de vier landen.

Thailand keren we ieder jaar naar terug omdat het vervoer goed te doen is..Trein bus auto het maakt niet uit..Binnenlandse vluchten en lekker zon zee en strand en boven alles..de vreselijk vriendelijke bevolking.SUPER…maar Laos..Ongerept zeer arm en nog vriendelijker..maar dan ben ik nog niet in het noorden geweest..Ik hoor van een hoop mensen dat het minder is dan het zuiden..Ik ga in augustus samen met mn vriend dus na mijn ervaring zal ik zeker weer op het prikbord aanwezig zijn.

Maar net als wat de rest zegt..als je tijd hebt…doe ze allebei en pak dan ook een fastboot naar Phon phen..het grootste meer van de wereld ga je dan over….Super ervaring maar erg duur 25 dollar kost deze oversteek..

Succes en wie weet tot hoors.

Vergeet je visums niet!!

Greets Debby

• steven

Hoi Debby,

Ik van plan om 2,5 weken in Laos rond te trekken en daarna een weekje strand mee te pikken in thailand.

Weet alleen nog niet of ik naar het noorden of het zuiden van Laos ga.

Waar ben je in zuid-laos geweest, en wat moet ik me er bij voorstellen?

hartelijk dank en groetjes,

steven

• Bert

Ik vraag me af hoe je dan daar ter plekke een vlieg ticket regeld? Is dat makkelijk te doen? En hoeveel dagen voor vertrek regel je dit dan?

• Harold

Gewoon een Lao airlines-office in L.P, Vientanne of Pakse binnen stappen. Cash dollars meenemen en een willekeurige vlucht boeken. Je kan zelfs tot 2 uur van te voren een ticket kopen.

Life is easy in Laos.

• Jeroen

Enig idee of vanuit Luang Prabang via Vientiane een goede verbinding is naar Siem Reap?

bij voorbaat dank,

Jeroen

• Harold

Een redelijke verbinding, zal maar zeggen.

Volgens mij wordt er dagelijks door Lao airlines tussen L.P. en Vientiane gevlogen.

Echter de doorvlucht van Vientiane naar S. R. is alleen op mo, wo, vrij (zat of zo)

De vlucht vanuit Vientanne gaat echter om 7:00 AM (dus dat wordt een extra nachtje Vientanne). Ga trouwens niet op woensdag, want dan maak je een extra stop in Savannet (zuid-Laos).

Check voor de zekerheid: de Lao.airlines site