Vanaf Udon Thani naar Laos

• sandrossie

Hallo allemaal, gaan begin juni naar Thailand en Laos, heb een paar vraagjes,

Plan is om vanaf Bangkok naar Udon Thani te vliegen (lekker voor weinig met Air Asia) en dan via Nong Khai Laos binnen te gaan. Iemand dit ook gedaan? Zo ja, is Rondom Udon Thani nog wat leuks te beleven of kunnen we asap naar Laos. Kun je bij deze grensovergang ook je visum ter plaatse regelen? Oh ja, juni valt wel in de regentijd, is dit erg lastig of valt het allemaal wel mee? Bedankt voor jullie reakties!!

• Mieke

Die regio van Thailand is niet bijzonder. Laos daarentegen wel. Je krijgt een 30 dagen visum (aan de grens 15 dagen) maar eigenlijk is het nog te kort. Vriendelijke mensen, relax en niets doen. Je kan met gemak een week bij een arme familie blijven zitten die een guesthouse runnen. Vinden ze erg gezellig, ze doen alles voor je en je praat met handen en voeten met ze. Koken op een vuurtje en electriciteit van 6 to 10 uur savonds. Dit zijn de leuke plekken. Kleine dorpjes.

• remco

Hoi,

Lekker gelijk naar Laos gaan. Visum kan je overal in Bangkok regelen, in 2 dagen klaar. Kan je 30 dagen in Laos blijven en bij de grens “gelijk” door. Ik kan je aanraden om lekker met de nachttrein te gaan. Voor echt heel weinig (de prijs van een guesthouse) heb je je eigen 2 persoonscoupe inclusief ontbijt. Zodra je wakker bent, ben je bij de grens.

heel veel plezier,

Remco

• Mieke

Dat visum hadden wij zelfs in 40 minuten in Bangkok. De tweede keer bij de grens moesten we het doen met een 15 dagen visum. Veel te kort. En wat betreft die nachttrein. IDEAAL!

• sandrossie

Bedankt voor jullie reakties!

Mieke, waar heb jij je visum geregeld in Bangkok? Hebben hier ong. 1 1/2 dag de tijd, lijkt me wel makkelijk om dat gelijk te regelen. Oh ja, als jullie nog leuke guesthouses of hotelletjes weten in Vientiane hoor ik het graag!