via china naar Laos of rechtstreeks?

• emmi

hallo,

In november willen wij noord-Vietnam en laos bezoeken, we hebben 3 weken in totaal. Heeft iemand er ervaring mee of je beter via zuid-China kunt reizen of beter rechtstreeks de grens over naar Laos, volgens mij kan dat alleen nabij Vinh.

En zou dit te doen zijn in 3 weken of zou je dan beter kunnen vliegen van Hanoi naar Vientiane?

• Prikker

Ik heb vorig jaar de reis van Koning Aap (ff googlen voor de exacte website) gemaakt die ieder 1 week in Noord Vietnam (Hanoi/Sapa en Bac Ha), Zuid China(Jiansue/Xishuanbanna) en Laos (Luang Nam Tha/Luang Prabang/Vang Vieng en Vientiane) gedaan, en dit is een mooie route voor die 3 weken. Je moet dan wel de visa van tevoren geregeld hebben anders verlies je teveel tijd.

Je kunt van Hanoi direct een bus nemen naar Vientiane, hetgeen wel een hele rauwe busrit is van 1-2 dagen.

Het is een verschrikkelijk mooie regio die driehoek Hanoi, Kunming, Vientiane dus sla deze zeker niet over !

• emmi

Bedankt voor je reactie,

Ik begrijp dat het dus wel te doen moet zijn in die 3 weken? Heb jij er ook 3 weken over gedaan?

groet Emmi

• Prikker

Jazeker, maar dan moet je wel je visa van tevoren geregeld hebben he.

Als je dat nog ter plekke moet regelen haal je het niet.

• thijs

Je kan hier in Hanoi waar ik nu ben overal een visa regelen voor Laos, duurt 1 dag. Kost tussen de 41 en 50 USDollar, weet niet wat het bij de ambasade kost. Denk wel dat het in Nederland duurder is. Als je geld wilt besparen zou ik dat even nagaan en je visa voor Laos gewoon in Hanoi halen (misschien wel even rekening houden met het weekend). Je visa voor Vietnam moet je hebben als je het land inkomt dus dat moet je in Nederland regelen,

groetjes en Suc6