Werken in Laos

• Peter

Hoi,

Ben net mijn speurtocht begonnen om te gaan werken in Laos. Waarschijnlijk als leraar engels. Weet iemand een goeie site met veel info? Of misschien een adressje of twee waar ze werk aan bieden? Ik heb nog geen certificaat(om aan te tonen dat mijn engels goed genoeg is om het aan anderen duidelijk te maken.) maar ben wel van plan om dit te gaan doen om dat dit mijn kansen vergroot.

Lijkt mij namelijk interessant om een tijd daar te wonen en werken en met de lokale bevolking in contact te zijn. Das toch anders dan de toerist uithangen daaro.

Enfin alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Met vriendelijke groeten,

Peter

• kees

Verwacht geen gouden bergen. Werken in Laos zal je waarschijnlijk geld gaan kosten en geen geld gaan opleveren.

• Peter

Daar gaat het me ook niet om. Gaat mij om de ervaring en als ik daar kan werken en genoeg geld heb om te leven daar das voor mij genoeg. En wat ik tot zover heb gehoord en gelezen is dat zeer goed mogelijk. Ik weet dat als ik meer geld wil verdienen ik het best in Europa kan gaan werken.

Maar als je info heb wat ik kan gebruiken inmijn jacht naar een baan dan zou ik dat erg fijn vinden.

Groet,

Peter

• kees

Ik weet dat Laos veel minder streng is als Thailand, waar legaal werken heel erg moeilijk is. (Op een paar specifieke werkzaamheden na) Maar het is een communistisch land waar er veel bureaucratie is. Ondernemer worden is veel moeilijker als Thailand.

Ik denk dat als het je toch niet om het geld gaat je beter vrijwilligerswerk of iets dergelijks kan gaan doen. Dan maak je de meeste kans. Benader eens wat organisaties die daar aktief zijn.

In Cambodja zijn veel minder juridische beletsels, maar ook daar is het heel moeilijk om werkt te vinden is mijn inschatting.

Suc6!

• Thijs

In Phnom Penh is het erg gemakkelijk een baantje te vinden als engels leraar. Geen certificatie vereist. Wel 3 USD per dag als vergoeding voor kost en inwoning

Greeets Thijs