visum Laos

• Agnes

Hallo,

Ik wil in het noorden van Thailand de grens over naar Laos.

Kan ik in Thailand gemakkelijk een visum voor Laos regelen?

En hoeveel dagen duurt dit?

Is dat ook goedkoper dan dat ik het in Nederland zou regelen? (daar ben ik nu nog namelijk)

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan een antwoord op deze vraag.

Groeten, Agnes

• Tammy

Agnes, heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Als je dan kiest voor ‘visum’ en ‘alle data’ dan krijg je 134 berichten. Het zou gek zijn als het daar niet bij zou staan.

• Kees

Voor een verblijf van maximaal 14 dagen kan je bij bijvoorbeeld de grensovergang Chiang Kong direct ter plaatse een visum kopen.

• S

Of in Bangkok. Vaak kun je ook nog kiezen voor “snel” (en iets duurder) of “langzaam” (en goedkoper). Dat heeft er mee te maken of iemand van reisbureau bij wijze van spreken meteen op de brommer springt richting ambassade of dat het de volgende dag met de bulk mee gaat.

• Prikker

Dit thema is inderdaad al zo vaak (zo recent/zo uitvoerig/zo helder en duidelijk) uitgelegd dat het zonde zou zijn alleen maar onderstaande antwoorden te overwegen.

Kom op, gebruik die zoekoptie maar eens…

• Harold

Er is inderdaad al veel over visa gezegd/geschreven; maar ik zou toch wel graag nog twee dingen willen weten:

1. Kan je bij aankomst op de luchthaven van LP ook vragen naar een 30-dagen visum (ipv de standaard 15-dagen)?

2. Heeft iemand ervaring met het zelf (niet via een reisbureau) aanvragen van een 30-dagen visum op de ambassade van Laos in Bangkok? (hoeveel kost dit?, hoe lang duurt het?, wat zijn de openingstijden van de ambassade)

• Harold

Ik geef ff antwoord op mijn eigen vragen:

1. Nee, dat kan niet. Het visum is maar 15 dagen geldig. Verlengen kan wel in Vientane voor 2 USD per dag. Let wel op de openingstijden van het immigratiekantoor in Vientane. Als je overstayed in Laos dan moet je per dag 10 USD betalen aan de grens.

2. Je kan op de ambassade van Laos in BKK een 30 dagen visum aanvragen. Kosten: 40 USD. De taxirit naar de ambassade kost retour 400 Bath en de wachttijden zijn ruim 3 uur. Beter kan je via een reisbureau dit laten regelen. Slechts voor 2-7 USD regelen zij het voor je.