malarone

• anne

Heeft iemand ervaring met het kopen van malarone tabletten (malaria tabletten) in Thailand? Zijn ze uberhaupt verkrijgbaar en is het interessant om ze daar te kopen voor vertrek naar Laos? Ik weet dat je er lariam kunt kopen en dat dat gigantisch in prijs uitmaakt. Een recept heb je zeker ook niet nodig, denk ik zo?

groetjes van Anne

• Prikker

Malarone is niet verkrijgbaar in Azie.

• Danielle

Hoi Prikker

Ik lees net als jij ook Cambodja en daar wordt verteld, dat je maralone in PP zo goedkoop kan kopen. Is dat niet zo?

• Prikker

Hoi Danielle,

kun je die link even kopieren en hierin zetten.. ik kan hem niet vinden.

Ik ben natuurlijk ook niet alwetend, maar dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor.

Ik ben zelf ook op zoek geweest naar Malarone in Azie en heb het nooit aangetroffen.. maar wie weet heeft een of andere westerse apotheek (wellicht voor expats) deze wel in Phnom Phen… ik zeg maar zo… zeg nooit nooit…

Groetjes,

Prikker

• P&C

Anne, ik heb van de GG&GD op de vakantiebeurs gehoord dat je Malarone in Thailand bij een officiele apotheek kunt laten maken. Je hebt dan wel de stofnaam en verhoudingen (dus niet de merknaam ‘Malarone’) nodig, te vinden op o.a. de bijsluiter van Malarone. Zij kunnen dan die samenstelling voor je maken. Misschien weet je iemand die nog een bijsluiter heeft die je kunt kopieren?

Groet,

Petra

www.langevakantie.nl

• Danielle

Hoi Prikkertje

vertel ff hoe ik kan linken.

er wordt in c een aantal x over gesproken. dus ff rustig kijken….

je hebt toch tijd zat

doeg doeg

• anne

Hoi!

De samenstelling van malarone is atovaquon 250mg/ proguanil 100mg per tablet.

Proguanil is ook het werkzame bestanddeel van Paludrine tabletten. Wat betreft het laten maken van de capsules in Thailand geef ik je weinig kans! Ik werk zelf ook in een apotheek en de grondstof als zodanig is niet te leveren. Misschien is dit in Thailand anders maar zelfs als het wel verkrijgbaar zou zijn zal geen apotheker een pot van 1 kg aanschaffen om slechts enkele capsules hiervan te bereiden.Met de rest van de pot geneesmiddel blijft hij waarschijnlijk zitten. Niet rendabel dus. Ik had gehoopt dat je het in Thailand gewoon kon kopen, maar als dat niet zo is, zit er niets anders op dan het hier aan te schaffen.

Of heeft er iemand nog een ander idee?

Alvast bedankt voor het meedenken, groetjes Anne

• Prikker

ja, daaaag…

• Arjan

Ik heb in Thailand een andere soort gekocht. Iets met Doxy (Doxycaps ofzo?). Wel eerst iemand in Nederland laten informeren bij de GGD, of dit goede tabletten waren voor Cambodja, in ons geval. Dat bleek het geval te zijn.

Ze waren in ieder geval een stuk goedkoper dan de in Nederland gekochte malarone, die we in Laos al ‘opgeknabbeld’ hadden.

• anne

Hoi Arjan!

Je hebt waarschijnlijk doxycyline ingenomen, dat is een antibioticum (tetracycline)

die ook bij malaria profylaxe wordt gebruikt.Het is echter geen eerste keus middel ter voorkoming van malaria, omdat het niet heel specifiek werkt. Hier wordt het meestal gebruikt in een weekkuur ter behandeling van een luchtweg infectie. In Thailand is het inderdaad vrij verkrijgbaar zonder recept, zoals de meeste antibiotica. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Sabaidee, Anne.