visa Thailand, Laos, Cambodja

• Roos

Mijn vriend en ik komen eind mei vanuit Johannesburg aan in Bangkok. Daar willen we direct visa regelen voor Cambodja en Laos. Zodra we die gekregen hebben, gaan we vrij snel naar Cambodja om dan naar het noorden te reizen en door Laos te trekken. Vanuit Laos willen we dan weer Thailand binnenkomen. Ik weet dat je voor Thailand geen visum nodig hebt als je er minder dan 30 dagen verblijft. Wij reizen na aankomst in Bangkok vrij snel dus door naar Laos en Cambodja en komen na ± 1 maand (net iets meer dan 30 dagen) weer terug in Thailand. Wie weet of je aan de grens van Laos dan weer geen visum nodig hebt om Thailand weer binnen te komen? Mag je dan weer 30 dagen zonder visum door Thailand?

Wij kunnen niet aantonen dat we maar 30 dagen in Thailand verblijven omdat we over land verder reizen naar Maleisie en Singapore en vanaf Singapore pas weer bijna twee maanden later vliegen. Wie weet wat wij het beste kunnen doen?

Roos

• Prikker

Is allemaal geen probleem.

Een visum voor Cambodia kun je aan de (Thai-Cambodiaanse) grens kopen/regelen.

Het visum voor Laos moet je wel in Bkk regelen daar je dit niet aan de grens krijgt, er is namelijk geen officiele grensovergang voor westerlingen. Deze wordt echter wel gebruikt en gedoogd. Vanuiit Laos kun je zonder problemen weer een 30 dagen visum voor Thailand krijgen. Niemand die je moeilijke vragen of beperkingen zal stellen, niemand zal je vragen iets te bewijzen of aan te tonen.

Geniet lekker van je vrijheid :)

• Roos

Mooi dat het allemaal zo makkelijk gaat! Dat scheelt een hoop gedoe. Bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Roos