Hallo,
in de zomer gaan mijn vriend en ik naar Laos. Wie kan me iets vertellen over de treibtrip vanuit bangkok naar de grensovergang met Laos. Hoe lang duurt het, waar haal je tickets, wat kosten ze tec.
Alvast bedankt,
gr
Er zijn meerdere grensovergangen, maar ik denk dat je de grensovergang bij het plaatsje Nong Khai bedoeld. Je kan hier inderdaad met de trein heen. Het beste kan je de nachttrein nemen met een slaap plaats. Zeer confortabel en je spaart een nacht hotel uit. Er zijn echter niet al te veel slaap plaatsen beschikbaar. Je kan op het station reserveren of bij een travelagent in Bangkok.
Het gemakkelijkste is als je toch een paar dagen in Bangkok doorbrengt om ruim van te voren de kaartjes te kopen op het station.
Wil je bij Chiang Rai de grens over om via de Mekong naar Luang Prabang te reizen, dan kan ik je adviseren om met Air Asia naar Chiang Rai te vliegen. (20 euro!!!)
Prettige vakantie!
Een 1e klas couchette kost iets in de buurt van 50 à60 euro. Dan heb je met z'n tweeën een eigen hokje, met ruim stapelbed en een wasbakje. Tweede klas sleeper is een stuk goedkoper, de prijzen weet ik zo niet maar dat is mede afhankelijk van of je in de airco slaapt of niet en of je boven of onder ligt. En als je echt low-budget wilt, dan neem je gewoon een zitplaats.
In mijn herinnering duurt de reis ruim 12 uur (wij hebben 'em vorig jaar andersom gedaan, van Nong Khai naar Bangkok).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?