van Thailand via Laos n. Noord-Vietnam

• frans

Van Noord-Thailand naar Noord-Vietnam via Laos kan alleen met de boot en de bus/auto aangezien er in Laos geen spoorlijn is. Je hebt de volgende mogelijkheid over land:

Chaing Khong (th)-Luang Prabang (l)-Phonsavan (l)-Nong Haet (l)- Vietnam.

Hoeveel dagen zal ik voor deze route moeten uittrekken als ik onderweg ook het

e.e.a. wil gaan bezichtigen, ik twijfel tussen de 15 en 30-daagse visum mogelijkheden, iemand er ervaring mee?

Mijn totale reisduur van Thailand naar Hanoi(V) via Laos is 2 maanden.

Groeten Frans

• sloore

Ik heb het in een iets andere volgorde gedaan maar wel van hanoi naar Luang Prabang met het vliegtuig. Kwestie van die moordende rit te vermijden.

Mijn route was Saigon - Hanoi - Vientiane - Luang prabang - Bangkok en dan ev. Chiang Mai en omstreken. Gedaan in iets minder dan 6 w. Moet wel zeggen dat we geen dag verloren zijn en dat alles steeds prima verlopen was.

Meer hierover op:

http://www.reisfanaten.be/index.html

frans schreef:

>

> Van Noord-Thailand naar Noord-Vietnam via Laos kan alleen met

> de boot en de bus/auto aangezien er in Laos geen spoorlijn

> is. Je hebt de volgende mogelijkheid over land:

> Chaing Khong (th)-Luang Prabang (l)-Phonsavan (l)-Nong Haet

> (l)- Vietnam.

>

> Hoeveel dagen zal ik voor deze route moeten uittrekken als ik

> onderweg ook het

> e.e.a. wil gaan bezichtigen, ik twijfel tussen de 15 en

> 30-daagse visum mogelijkheden, iemand er ervaring mee?

> Mijn totale reisduur van Thailand naar Hanoi(V) via Laos is 2

> maanden.

>

> Groeten Frans

• Prikker

ik wil alleen maar even aanvullen aan sloore, dat die rit inderdaad zonder overdrijven figuurlijk “moordend” is… als je ook maar een beetje om comfort gesteld bent en niet tegen rauwe condities kunt moet je dit niet doen… voor de echte gezonde “die-hards” is dit vet kicken want de natuur is prachtig :D…. ter info…