Songkran

• Judith

Hallo,

Ik reis dit jaar naar Laos en ben daar in de tijd dat ook het Songkran-festival plaatsvind, loatiaans nieuwjaar.

Is er iemand in deze periode al eens in Laos geweest.

Ik vraag me af welke festiviteiten er zijn en welke plaatsen dan leuk zijn om te bezoeken?

Ook ben ik benieuwd naar het dagelijkse leven dan, is het mogelijk om dan wel te reizen, of rijden de bussen dan niet. Is het mogelijk om op die dagen excursies te maken?

Alle informatie is welkom!

Judith

• Erik2

Wist niet dat ze ook Songkran vieren in Laos. Is dit overgewaaid uit Thailand of juist andersom? Wordt het in beide landen op soortgelijke manier gevierd?

• Judith

Ik heb geen idee in welk land het begonnen is. Het schijnt soortgelijk te zijn, hoewel ik heb begrepen dat het in thailand nog iets groter is. Geen idee of dit daadwerkelijk zo is.

In Luang Prabang schijnt het groots gevierd te worden en het schijnt er dan erg druk te zijn. Er worden daar dan optochten gehouden en natuurlijk met water gegooid.

Daarom was is benieuwd of het dan ook lastig is om gebruik te maken van openbaar vervoer, excursies, banken enz.