mooiste stuk op de mekong

• albert

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat het mooiste stuk is op de mekong, dat van Huay Xai naar Pak Beng of van Pak Beng naar Luang Pra Bang.

bvd albert.

• Kees

Het landschap is op beide stukken grofweg het zelfde…

Hoezo?

• albert

We willen een gedeelte met de snelle boot en een gedeelte met de langzame boot.

Je kan toch halverwege veranderen van boot?

groet albert

• Kees

Nee. Dat zal niet gaan. De snelle boot stopt één keer bij een restaurant en daarna niet meer. (Wel om te tanken, maar dat doen ze op het water)

De snelle boot kost 1000 Baht p.p. en doet er 7 uur over. Je zit erg krap maar het is wel te doen. Neem wel oordopjes mee.

Van anderen heb ik vernomen dat de langzame boot ook niet echt comfortabel is. Ik vondt het een uitstekende reis, de natuur langs de Mekong is schitterend!

Veel plezier!

• albert

Hoi Kees,

bedankt voor je reaktie, maar volgens ons kan het wel.

Is er misschien iemand anders die hier meer over kan vertellen?

Wij hebben op Discovery Channel een reportage gezien over laos, waarin ze wel van boot wisselden onderweg van Huay Xai naar Luang Prabang. Dit was een uitzending van Globe Trotter van Loneley Planet.

groet albert

• Kees

Wellicht kan het wel, maar ik zou niet weten hoe je dat moet regelen. Bij het opstappen zijn er nauwelijks mensen die engels spreken. En waarschijnlijk zullen z je dan ook dubbel laten betalen… (Een boot zal namelijk met lege plekken moeten varen… die moeten wel betaald worden)

Ik zie overigens ook niet in wat de bedoeling is? Waarom de snelle boot afwisselen met de langzame boot?

Wellicht is het een optie om een hele boot te huren? Dan kan je zelf uitmaken waar en wanneer je wilt stoppen. Reken op 8000B per dag!!!

• Erik2

“stroomt het mooiste stuk Mekong langs de pre-Angkor ruïnes van Champassak naar het eiland Khong en de spectaculaire stroomversnelling van Khone”.

Met een beetje geluk zie je op dit traject dolfijnen en de mosterachtige vis ‘pla buk’ in de rivier zwemmen.

Zo een tocht over de Mekong lijkt mij echt heel gaaf eens te doen.

• Sandra

Ik heb op een slowboat gezeten van Luang Prabang naar Pakbeng. Ik vond het erg mooi en redelijk comfortabel. Je hebt gewoon een zitplaats op een bankje. Aan het eind van de tocht had ik een beetje zeer achterwerk, maar verder niks mis mee. Alleen het toilet, dat is een heel klein hokje waar je niet rechtop kan staan.

• Mariëlle

Ben het helemaal met Davies eens, ben net terug en dat stuk heb ik inderdaad per boot gedaan en het is geweldig. Veel mooier dan het stuk Hua Xai - Luang Prabang. Overigens ben ik in Pakbeng uitgestapt en ben de andere kant op gereisd, weg van de meute toeristen.Erik2 schreef:

>

> "

• Erik2

En heb je de Pla Buk nog gezien of dolfijnen?

Gaaf hoor……!!