Hotel/Guesthouse Pakbeng

• Jim

Wie weet een goed hotel/guesthouse in Pakbeng? Prijs is niet belangrijk.

bvd

Jim

• Prikker

:) ik moest eerst erg lachen om deze vraag, maar nieuwsgierig geworden ben ik toch even gaan kijken op het net en warempel… ze hebben al een hotel in Pakbeng !!!

Nog wel ½-1 ster hotel, maar dat is al zoveel meer dan de laatste keer dat ik daar geweest ben een paar jaar terug, dus Jim… als het niet ‘te basic’ voor je is kun je dit hotel zelfs vooruitboeken ! Dit is absoluut het ‘luxueus’ toppunt voor Pakbeng !!!

http://www.laos.travelmall.com/travelmall/hotel/Pakbeng/Luangsay+Lodge+Pakbeng

Vooruitboeken is wel een must als je echt per se een betere accomodatie zoekt, want Pabkbeng zit snel vol naarmate meer boten aankomen.. als je dan laat bent dan schiet er nog weinig ‘beters’ over lol… een geruststelling… het uitzicht is prachtig en als de zon opgaat en je bus vertrekt kun je de mooiste zonsopgangen meemaken in de vallei net als de mist optrekt ! Erg mooi !

Verwacht niet teveel van Pakbeng… het is er eenvoudigweg niet…

• Pieter

Pakbeng……..was dat niet die straat die vanuit de rivier bergopwaarts gaat en omringd is met huisjes? Daar hoef je je geen zorgen te maken om onderdak, je wordt vanzelf geronseld als je aan wal stapt. Behelpen is het wel, zoals op meer plaatsen in Laos, maar dat heeft ok zijn charme.

Een 1/2 ster hotel? Iemand hier al ervaringen mee? Verwacht er maar niet teveel van, de guesthouses daar adverteren ook met “hot water shower”, welteverstaan een bak met koud water en een plastic bakje :-) Of zou daar de stroom nooit uitvallen?

• Prikker

Nou… niet zo minderwaardig spreken over Pakbeng he…. het is niet alleen een straatje dat vanuit de rivier bergopwaarts gaat omringd met huisjes… ik weet zeker dat er minimaal nog één klein zijstraatje is waar een toiletpot staat. en als ik me niet vergis stond er nog een kippenhok ook. ;)

Ik heb zelf nooit dat ½ ster hotel bezocht maar als je met google Laos en de naam van dat hotel invoert, dan vind je wel een aantal positieve reacties… maar dit alles staat natuurlijk in het perspectief van de situatie in Laos, dus iemand die een Spa verwacht zal erg bedrogen uitkomen…

• Jim

Dank je voor de reacties. Ze bevestigen alleen het indruk die ik had via Google gekregen.

Groet,

Jim

• Sandra

Er is op dit moment wel een hotel in Pakbenk, kost 60 dollar per nacht en ziet er aan de buitenkant en het eetgedeelte erg mooi uit. Ik heb geen kamer gezien, aangezien de prijs voor ons te hoog was. Als je van de boot afkomt en omhoog loopt, moet je naar links. Witte gebouwen met bruin houten dak.