hallo,
binnenkort ga ik naar Thailand en Laos. Ik wil graag in laos een trekking doen van zo`n 3 dagen vanuit Luang nam tha. wie heeft tips? of is een andere plek beter. Ik hoor graag goede ervaringen.
alvast bedankt
Ina
Dg Ina,
Ik ga ook binnenkort naar Laos, om precies te zijn ik kom op zaterdag 18 december aan in Chang Rai. Ik wil dan de grens overgaan en naar Luang nam Tha reizen. Heeft iemand trouwens tips? Ik kan daar het beste met een truck naartoe gaan? Ik heb al gelezen dat de trucks gaan als ze vol zijn? Of kun je toch ook met een boot die kant opgaan?
Groeten, Brenda
Niet met een boot nee… de slootjes zijn te ondiep daarvoor en worden voornamelijk voor bewatering van de padies gebruikt. Je kunt een truck proberen te vinden, maar het comfortabelst is echt een gewone (mini)bus hoor.
Je kunt als je bij Huay Xai de grens overgaat 2 kanten op… overland richting noorden (muang sing) of oosten via het water met de (snelle of langzame) boot langs pak beng en dan met de bus noordelijk naar LNT. Misschien leuk om nog een stukje mooie natuur langs het water mee te pikken ? Overland reizen ga je nog genoeg in Laos. D'r is trouwens hard gewerkt aan de wegen in het noorden en daarmee kun je heel vlot (snel en geen ongelukken onderweg meer) vooruitkomen. Inlichtingen in alle guesthouses in de plaatsjes onderweg.
Hallo
Van Luang Nam Tha kan je 2 en 3 daagse trekkings doen, te regelen via het toeristenburo. Wij hebben de 2 daagse trekking gedaan, absoluut de moeite waard!
Het is goed georganiseerd, overnachten doe je bij de lokale bevolking en de gidsen doe hun opperste best
Groeten JacquelineIna Muller schreef:
>
> hallo,
> binnenkort ga ik naar Thailand en Laos. Ik wil graag in laos
> een trekking doen van zo`n 3 dagen vanuit Luang nam tha. wie
> heeft tips? of is een andere plek beter. Ik hoor graag goede
> ervaringen.
> alvast bedankt
> Ina
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?