Hey JMP,
ik ben net terug uit Laos en heb verschillende national parks bezocht. Ik ben het met Jacqueline eens dat het door de begroeiing erg moeilijk is om wild te zien, maar het is toch ook wel erg bijzonder om van dichtbij olifanten te horen (in een national park vlakbij Vientiane kun je een elephant trekking doen). Het mooiste stuk natuur in Laos vond ik toch wel het Hin Bun NBCA. Hier heb je allemaal limestone en daardoor ook allemaal grotten, waaronder 1 van +/- 4 km lang, waar je met een boot doorheen kunt: spectaculair! Het is wel even doorbijten om er te komen, aangezien er geen toeristenvervoer heen gaat. Dit houdt dus in dat je afhankelijk bent van het lokale vervoer, wat ook een leuke afwisseling kan zijn tov het toeristentransport waar je toch snel voor kiest. Verder vond ik qua natuur het noorden wel mooier dan het zuiden, omdat dat toch wat ruiger is. Ik denk haast dat niemand onze vragen beantwoord, omdat zo'n beetje elk nationaal park een aanrader is. Degene die ik heb gezien waren in ieder geval stuk voor stuk de moeite waard! Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Veel plezier in Laos alvast, maar dat gaat vast geen probleem vormen.
groetjes Jarit