leuke ideeen week Laos

• Vera

In januari/februari gaan mijn vriend en ik 6 weken door Azie reizen. We willen naar Maleisie, Thailand en Laos.

Omdat een week Laos niet erg lang is willen we ons beperken tot het Noorden.

Het lijkt ons het leukste om de grens over te gaan bij Nong Khai en weer te eindigen in Chiang Khong, om van daaruit door te reizen naar Chang mai.

Heeft er nog iemand goede tips om deze week leuk in te vullen???

• Arjan

De standaardronde Vientiane-Vang Vieng-Louang Prabang-en weet Thailand in bij Chiang Khong, meer kun je niet doen in een week. En ook dan zal het racen worden.

Wij hebben bovengenoemde ronde (in omgekeerde volgorde) vorig jaar gedaan. Noodgedwongen werd dit beperkt tot 10 dagen, wat ik nu nog jammer vind. Gelukkig hebben we in die 10 dagen Louang Prabang en Vientiane goed gezien, Vang Vieng e.o. minder.

• Vera

Bedankt voor je reaktie, ben je met de slowboot van 2 dgn vanaf Thailand, Laos ingegaan?

Viel je dat een beetje mee???

• Arjan

Ja, dat hebben we gedaan. En het viel niet mee. Een onvergetelijke tocht, maar het is wel doorzetten: twee dagen op een smal houten bankje in een boot vol toeristen.

Maar ik heb verhalen gehoord dat de speedboot ook niet meevalt.

• Jim

Moet je ook in het bootje slapen?

Groeten,

Jim

• Arjan

Nee, de overnachtingis in Pakbeng. Da's een klein dorp, eigenlijk meer een onvergharde weg, met een stel guesthouses.

• S

Je kunt ook vanuit Thailand naar Vientiane gaan, en van daaruit naar Luang Prabang vliegen, daar de omgeving bekijken (eventueel met boot iets verder naar het noorden) en dan terugvliegen naar Vientiane. Retourtje koste ons vorig jaar minder dan 100 dollar. Is veruit de snelste manier van transport en dat telt ook als je maar kort de tijd hebt. Of je moet je vakantieplanning herschikken. Ik weet niet hoe jullie de 6 weken nu verdeeld hebben, maar ondanks het feit dat Thailand en Maleisie ook prima zijn, is Laos toch wel echt heel bijzonder hoor!

• vera

Ja, dat denk ik ook!! Waarschijnlijk wordt het 10 dagen Laos, 7-10 dagen Maleisie en de rest van de tijd in Thailand.

Het zal wel een beetje een drukke planning worden, maar dat kunnen we ter plaatse altijd weer aanpassen. Vliegen is inderdaad ook een goed idee..

Weet er iemand trouwens of je Malariatabletten moet slikken voor Laos?

• Prikker

Niets moet, maar ik zou het maar doen !

• Tanja

Ik lees op de site van het ministerie van buitenlandse zaken dat je wordt afgeraden om met Lao aviation te vliegen, iemand hier ideeen over?