Vientiane

• Erik2

Schrijf ik het goed zo?

Hoe is de hoofdstad van Laos?

• lidia

Klein erg klein het is als ik me niet vergis de kleinste hoofdstad van de wereld. Er zijn een aantal mooie bezienswaardigheden maar die heb je zeker in een dan af 2-3 wel gezien.

• Erik2

2-3 uur? Vientiane bezoeken, leuk voor een dagje, maar meer niet zeg jij dus?

• Kees

Ik ga er begin november naar toe, maar ook ik heb begrepen dat er niet veel te doen is en dat er weinig te zien is. 2 dagen moet voldoende zijn.

• Arjan

2 dagen is ook ruim voldoende. En dan heb je alle bezienswaardigheden te voet en in een rustig tempo bezocht.

• Prikker

Vientiane ademt een Thaise sfeer uit, er zijn een paar dingen die je gezien moet hebben, maar niet spectaculair veel. De Franse toren (naam vergeten), de gouden pilaar, de overdekte markten bij het busstation/postkantoor en eventueel de beeldentuin even buiten Vientiane. Andere dorpen en stadjes zijn leuker. 2 dagen maximaal zou ik zeggen.

• Prikker

ps huur een fiets, want het mag dan wel de kleinste hoofdstad van azie(/wereld?) zijn maar het is erg ver weg van elkaar, en op de fiets is het een stuk leuker rondkijken.

• Eric S'pore

Hoi Lidia,

kleiner dan Belmopan, de officiele hoofdstad van Belize met 6000 inwoners?

groet,

Eric

• Rieks

Ik ben in 1993 en in 2000 in Laos geweest, oa. in Vientiane. Er is inderdaad niet veel te doen als het gaat om toerischtische atracties maar dat maakt het nou juist zo leuk. Gewoon rond dwalen. Probeer naar een sauna te gaan van een klooster. Ik ben in een sauna geweest ergens in het zuiden van Vientiane. Zeer de moeite waard. Verder naar de martk ergens in het noorden van Vientiane en nadien op één van de vele terrasjes een koel pilsje drinken aan de Mekon, schitterend!

• Erik2

Alleen de Mekong maakt het al de moeite waard.