Visum 15 dagen en langer verblijf

• Mieke

Wij plannen in december een trip naar Loas. Verblijven tussen 15 en 19 dagen .

Wie heeft ervaring met eventule problemen met een “verlopen” visum bij vertrek uit Laos. Is het toch beter hier een visum voor 30 dagen aan te vragen? Wij kunnen niet verlengen in Vientiane. Komen daar niet. Is het eventueel ook mogelijk in Luang Prabang?

• Kees

Beter is dan om vooraf in Bangkok een visum te halen. Duurt 3 dagen maar een duurdere spoedaanvraag kan binnen 1 dag.

• Prikker

Het is overigens niet erg om te “overstayen” in Laos hoor, daar krijg je dan alleen per dag een hogere boete voor (bij het verlaten van Laos) dan dat je het visum zou verlengen… wellicht is dat de makkelijkste mogelijkheid… Je kunt een 15 dagen visum tot maximaal 30 dagen laten verlengen. Ik geloof 2 dollar per dag, maar mijn info is niet recent.

• Mayke

Wij zijn dit jaar rond april in Laos geweest en hadden het zelfde probleem.

Moesten toen aan de grens voor iedere dag dat we te lang waren 10 dollar betalen en dat ging zeer soepel. Je krijgt geen bewijs daar van want hij stak het zo in zijn zakje van zijn hemd.

Ik zou er niet korter voor blijven. Het is de moeite waard.

Succes van Mayke en veel reisplezierKees schreef:

>

> Beter is dan om vooraf in Bangkok een visum te halen. Duurt 3

> dagen maar een duurdere spoedaanvraag kan binnen 1 dag.