Ditgitale camera

• Charlotte

Hallo,

Heeft iemand een tip wat ik met mijn gemaakte foto's op mijn digitale camera kan doen in Thailand en Laos? Daar laten ontwikkelen en dan naar Nederland sturen of meerdere memorykaarten meenemen?

Bedankt!

• Prikker

Op CD laten branden 2x (in Thailand), checken, formatten en opnieuw gebruiken.

1 CD stuur je naar huis, de ander houd je bij je.

• Kees

Korter en beter kan ik het niet verwoorden. Ik heb wel de toevoeging dat het op cd laten zetten in Cambodja ook niet heel erg moeilijk is.

• Charlotte

Neem ik dan zelf cd's vanuit Nederland mee, of hebben ze die daar? En kan ik ze overal laten branden??

merci…

• Prikker

In Thailand kost het 2x niets.. die CD's hebben ze natuurlijk daar wel..

Elke eenvoudige fotoshop in de meeste steden kan dit voor je doen.

Cambodia weet Kees misschien.

• Dennissz

In Laos wordt het moeilijker. Neem in ieder geval een copy van je software mee die bij je camera hoort. Beter is nog een cardreader mee te nemen met de bijbehorende software. Ik had het geluk toen mijn kaart vol was dat ik een fotograaf met laptop met brander tegen kwam. Anders had ik tijdens m`n 7 daagse trekking nog maar 20 foto's kunnen schieten. Neem voor de zekerheid ook een paar lege cd`s mee.

Goeie reis,

Dennis.

• Kees

In Siem Riep, Phnom Penh en Sihanoukville was het geen probleem.

• Ingrid

Je kunt ook een mobiele harde schijf meenemen. In Nederland te koop en je kunt ter plekke je memorykaart overladen op deze harde schijf. Het enige dat je nodig hebt is stroom om de batterij af en toe op te laden. Erg gemakkelijk.

• Fleur

Ik ga al mijn foto's op internet bewaren. Ik doe het via de site van een vriend van mij, maar je kan ook je eigen fotoboek aanmaken op bijv. www.extrafilm.nl en yahoo heeft er ook een optie voor. Kunnen de thuisblijvers meteen genieten van je kiekjes. Daarnaast ga ik ze ook op cd branden…

Groetjes van Fleur