Weet iemand of je gebruik kunt maken van mobiele telefonie in Laos….?
Er zijn GSM netwerken.
De dekking is echter minimaal. Alleen een paar steden. Zie:
http://www.gsmworld.com/cgi/ni_map.pl5?x=0&y=0&z=0&cc=la&net=sh
En het is dan ook nog de vraag of er roaming contracten zijn afgesloten met buitenlandse operators. Maar aangezien dat harde dollars opleverd ga ik daar wel van uit.
Ik heb bij Vodafone navraag gedaan. Die hebben geen roaming overeenkomst in Laos. KPN is telefonisch niet bereikbaar, maar op de site staat Laos niet vermeld tussen de lange lijst met landen.
Waarschijnlijk betekend dit dus geen ontvangst…. Maar het kan ook zijn dat nederlandse toestellen toch toegelaten worden, er wordt dan echter een hoog tarief in rekening gebracht…
Ben in december in Laos. Heb ook rondgezocht over informatie over mobiele telefonie…..maar inderdaad……waarom ga je naar azie om vervolgens toch nog mobiel te kunnen bellen. Tja, als het voor t werk moet is het een ander verhaal maar toch…..ik ga t lekker 4 maanden zonder mobieltje doen (is ook wel een uitdaging ha ha)
Groetjes Fleur
Nee, het wordt lastig bellen daar. Ik was op voorhand benieuwd omdat mijn vader laatst in het ziekenhuis lag en ik me al benauwd maakte dat ik straks helemaal niet geinformeerd zou kunnen worden als er iets aan de hand zou zijn. Maar het is allemaal weer OK nu en hopelijk blijft hij gezond nu. Ik vertrek op 11 december.
Geniet van je reis!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?