mobiele telefoon

• San

Weet iemand of je gebruik kunt maken van mobiele telefonie in Laos….?

• Kees

Er zijn GSM netwerken.

De dekking is echter minimaal. Alleen een paar steden. Zie:

http://www.gsmworld.com/cgi/ni_map.pl5?x=0&y=0&z=0&cc=la&net=sh

En het is dan ook nog de vraag of er roaming contracten zijn afgesloten met buitenlandse operators. Maar aangezien dat harde dollars opleverd ga ik daar wel van uit.

• San

Thanxxx, je hebt me erg geholpen!!

• Kees

Ik ben nog even aan het navragen aan KPN wat de kosten zijn. Maar na een half uur in de wacht te hebben gehangen heb ik het opgegeven voor vandaag. Zodra ik het weet zal ik het hier vermelden.

Wanneer ga je? Ik ga begin eind oktober.

• Dennissz

Tis toch heerlijk om zonder telefoon op reis te gaan………………..????????????????

• Kees

Dat klopt inderdaad.

Maar voor twee van ons geldt dat het helaas nodig is voor het werk. Het liefst zou ik ook zonder GSM vertrekken. Maar helaas…

• Kees

Ik heb bij Vodafone navraag gedaan. Die hebben geen roaming overeenkomst in Laos. KPN is telefonisch niet bereikbaar, maar op de site staat Laos niet vermeld tussen de lange lijst met landen.

Waarschijnlijk betekend dit dus geen ontvangst…. Maar het kan ook zijn dat nederlandse toestellen toch toegelaten worden, er wordt dan echter een hoog tarief in rekening gebracht…

• Fleur

Ben in december in Laos. Heb ook rondgezocht over informatie over mobiele telefonie…..maar inderdaad……waarom ga je naar azie om vervolgens toch nog mobiel te kunnen bellen. Tja, als het voor t werk moet is het een ander verhaal maar toch…..ik ga t lekker 4 maanden zonder mobieltje doen (is ook wel een uitdaging ha ha)

Groetjes Fleur

• San

Ja, ben ik helemaal mee eens! Mijn vader is laatst opgenomen geweest in het ziekenhuis. Dus vandaar dat ik op voorhand wel benieuwd was of ik in geval van nood geinformeerd zou kunnen worden. Maar het is allemaal al weer goed. Dus de telefoon blijft thuis!

• San

Nee, het wordt lastig bellen daar. Ik was op voorhand benieuwd omdat mijn vader laatst in het ziekenhuis lag en ik me al benauwd maakte dat ik straks helemaal niet geinformeerd zou kunnen worden als er iets aan de hand zou zijn. Maar het is allemaal weer OK nu en hopelijk blijft hij gezond nu. Ik vertrek op 11 december.

Geniet van je reis!