Visa Thailand, Laos en Cambodja

• Remco

Hallo,

Wie kan mij meer informatie geven over de visa van Thailand, Laos en Cambodja? In december hebben we een reis gepland door deze landen. Waar kan ik ze (liefst vooraf) kopen, wat ze kosten en welke heb ik nodig?

Omdat de grens tussen Laos en Cambodja moeilijk is over te steken, zullen we Thailand steeds als uitvalsplek gebruiken. Dit betekent dus 3x Thailand in en uit (wellicht maakt dat ook nog verschil).

Verder zijn natuurlijk alle reistips van harte welkom!

Alvast dank,

Remco

• Arjan

Indien je telkens minder dan een maand in Thailand blijft, heb je geen visum nodig. Je krijgt een maandvisum elke keer wanneer je het land binnen gaat. Voor een periode langer dan een maand kun je een visum voor max. 3 maand regelen bij het Thiase consulaat in Den Haag. Visa voor Laos en Cambodja kun je regelen bij reisbureautjes in Thailand, bijvoorbeeld op Khao San Road in Bangkok. Het zal ook wel bij de ambassades in Bangkok kunnen.

Wij hebben vorig jaar ons visum voor Laos geregeld in Chiang Mai (3 werkdagen) en dat voor Cambodja direct aan de grens bij Poi Pet.

• Fleur

Hoi Remco,

Ik zit in november, december en januari in deze drie landen. Ik ga van Thailand naar Laos en van Laos naar Cambodja. Wat ik heb begrepen kun je in Chang Rai een Visum voor Laos krijgen en in bijvoorbeeld Vientianne een visum voor Cambodja. Het is naar mijn mening niet nodig om steeds weer terug te gaan naar Thailand, ook een beetje zonde van al het reizen……in ga in Laos de grens over bij Voen Kham naar Koh Chheuteal Thom in Cambodja. Als je van te voren dus in visum hebt geregeld kun je hier volgens mij redelijk makkelijk de grens over.

Ga je met een vriend of vriendin rondreizen? Ik ga alleen en ben nog steeds een beetje op zoek naar reisgenootjes…..duzzzzz

Groetjes van Fleur

• Laura

Hoi Fleur,

Ik zit er ook aan te denken om Laos en Vietnam alleen te doen. Weet jij iets over de veiligheid in die landen als vrouw alleen? Wanneer ga jij precies?

Groetjes, Laura