Ik ga over 1 maand naar Laos nu moet ik ook malaria pillen slikken. Ik heb begrepen dat ik pillen krijg die ik elke week moet slikken. En het schijne nog al zware pillen te zijn hebben jullie ervaring met deze pillen en hoe zijn ze jullie bevallen ?
beste tim, waarschijnlijk heb je het middel lariam voorgeschreven gekregen. zelf heb ik hier nogal vervelende bijwerkingen van. een vrij nieuw middel is malarone.ik heb hier geen bijwerkingen van ondervonden. nadeel is dat ze nogal duur zijn(sommige ziekenfondsen vergoeden ze gedeeltelijk) en maar voor een reis van 1 maand worden voorgeschreven. informeer even bij ggd of dit middel voor jou geschikt is. veel reisplezier aad
hoi tim
naast hoofdpijn en duizeligheid was de voornaamste bijwerking hallucinaties. geen pretje als je bijvoorbeeld de gordijnen van de hotelkamer voor grote vleermuizen aanziet. zoiets nooit gehad voor het slikken van lariam! hallucinaties komen regelmatig voor als bijwerking. veel succes bij de huisarts. hopenlijk kun je de malarone gebruiken. aad
Hoi,
Wij hebben ook Malarone gebruikt en dat is ons goed bevallen.
We hadden al zoveel negatieve ervaringen gehoord over Lariam in onze vriendenkring en verdere omgeving dat we voor Malarone gekozen hebben.
Maar… er zijn ook mensen die helemaal geen problemen hebben met Lariam en het is natuurlijk stukken goedkoper.
Je kan weken voordat je vertrekt die Lariam al uitproberen. Als alles goed gaat, is er geen enkel probleem. (vraag eens aan je dokter)
Mijn vriend had wel wat last van grote aften in de mond bij het nemen van Malarone.
Dat is nl. 1 v.d. bijwerkingen van Malarone.(makkelijk op te lossen door met zout water te spoelen of regelmatig tandpasta te smeren op de aften) Ook darm-en maagproblemen kunnen horen tot de bijwerkingen. Maar liever dat dan al die verschrikkelijke bijwerkingen die je “kan” hebben bij het nemen v. Lariam. Ik had helemaal geen problemen met Malarone.
Praat er gewoon eens goed over met je huisarts.
Onze huisarts nam zelf ook Malarone als ze op reis ging.
Groetjes.Arjan schreef:
>
> Wij hadden voor Laos Malarone voorgeschreven gekregen door de
> GGD. Malarone moet je dagelijks slikken, bij een maaltijd.
> Gelukkig had dit (bij ons) geen vervelende bijwerkingen zoals
> aad die beschrijft, alleen wat gerommel in maag en darmen.
Het slikken van Lariam en Malarone als bescherming is zeer asociaal en betrekkelijk zinloos.Lariam zeker, is bedoelt als medicijn na een besmetting.
Als al die rijke westerlingen deze middelen klakkeloos gaan slikken op aanraden van pharmaceutische maffia, is de malariaparasiet binnen afzienbare tijd compleet resistent en wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden met gevolg dat de mensen die het echt nodig hebben het niet kunnen betalen.
Een goede bescherming, vooral net na zonsondergang, moet afdoende kunnen zijn.
Ben op mijn tropenreizen in risico gebieden maar een enkele keer gestoken en de kans dat daar een malariamug bij zit is zeer gering.
Neem dus wel een dosis mee voor als je onverhoopt toch een aanval krijgt.
Maar verder: wees voorzichtig en smeer goed met deet (is trouwens ook troep, maar dit ter zijde).
Ja hoor Dennissz vind ik ook.
Het is tenslotte zo dat je door een enkel mug besmet kunt raken en dat je daarna een veel hogere dosering nodig hebt om de parasiet te bestrijden. Als je heel veel van die middelen moet gebruiken dan profiteert de industrie daar nog een beetje meer van!
Daarom is mijn advies en pillen slikken, en goede voorzorg, en niet naar malle adviezen luisteren. Bedenk dat je als jij besmet raakt je weer een bron van besmetting bent voor anderen. Dus ook voor de lokale bevolking!
Heeft iemand trouwens pillen in Thailand gekocht? Wat is de prijs daar? zijn ze er niet goedkoper?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?