Vrijwilligerswerk in Laos

• marta hamers

Aanstaande october ga ik voor 6 weken rondreizen in Laos. Daarvoor ben ik in Thailand geweest en daarna ga ik naar Cambodja. Omdat ik niet alleen wat wil “halen” in Zuid-Oost Azie, zou ik ook graag 2 weken (van de 6 die ik in Laos heb) mijn handen uit mijn mouwen steken om ook wat te kunnen “brengen”.

Ik ben op zoek naar een goede plek in Laos om mijn diensten als vrijwilliger aan te bieden. Ik kan goed organiseren en wil keihard werken.

Heeft iemand tips om mijn wens te verwezenlijken?

• Kees

Ik denk dat je alleen kans maakt als je via een organisatie kontakt hebt. En of die op je zitten te wachten voor een periode van twee weken lijkt mij niet waarschijnlijk….

• René

Het is niet makkelijk om wat te vinden en helemaal vanuit Nederland. In Thailand ging ik gewoon op zoek, in Laos is dat waarschijnlijk ook het beste.

Laatst zag ik in het busstation van Sinoukvile (bus naar Phnom Phen) een 2 vacatures, daar zochten ze een leraar(res) Engles. Tevens met hele leuke extra's.

Dus gewoon ter plaatse op zoek gaan en je ogen open houden bij openbare advertentie(prik)borden.

Succes,

René

• Marta

Sawadi Rene,

Dank voor je reactie op mijn vraag!

Hier kan ik wat mee: het is al fijn om een bondgenoot te herkennen in je reaktie.

Ik ben al wel flink aan het informeren maar als het niet lukt vanuit Nederlaand wat te vinden volg ik zeker je suggestie.

Groetjes van Marta