aanraders laos?

• arno

Hallo mensen,

Ik ga over een weekje vanuit Thailand naar Laos. Hhoe is me nog een raadsel; ik zit nu in Chiang Mai en wil beginnen in Luang Prubang. Iemand een tip over hoe het leuk/goed reizen is? Bijvoorbeeld: per boot (langzaam of snel) of per bus? Hoe duur moet dat ongeveer zijn?

En heeft iemand naast LUang Prubang en Vieng Vang nog goeie tips? Ik wil ongeveer 10/15 dagen blijven…

• Arjan

Je kunt in Chiang Mai combitickets naar Luang Prabang krijgen. Dan ga je per minibus naar Chiang Khong, en van daaruit de volgende dag de grens over. Dan moet je over de Mekong naar Luang Prabang (er is geen rechtstreekse bus). Dit kan per speed boot en per slow boat. De speedboot is snel (6 uur) maar daardoor niet ongevaarlijk. Schijnt wel spectaculair te zijn. De slow boat doet er 2 dagen over, en dan zit je met backpackers opgepakt op smalle houten bankjes. Best leuk, maar na 2 dagen heb je wel een houten kont. ;-) Ik zou de slow boat nemen als je tijd genoeg hebt. Minder risico's en je ziet wat meer van de omgeving. En nog minder duur ook.De prijs weet ik niet precies, maar die kun je vragen bij elk reisbureautje in Chiang Mai.

• frenk

Je kunt natuurlijk altijd een combinatie maken, met de speedkano naar Pakbeng, daar overnachten en dan verder met de slowboat. Heb zelf alleen de speedkano genomen, schitterende ervaring, heb me nooit onveilig gevoeld, maar als er wat gebeurt zul je het stellig bekopen met minimaal vele botbreuken. Met de langzame boot zal alles veel meer op je in kunnen werken, maar wellicht is twee dagen daarop weer te veel van het goede.

• Dennissz

De speedboot is een zeer asociale manier van vervoer, maar dat is mijn mening.

Je kan ook vanaf Chiang Khong een hele mooie trip met de boot boeken naar Luang Nam Tha. Dit is helemaal in het noorden van Laos. Van hier uit kan je verschillende trekkings van 1 of meer dagen maken door de schitterende natuur naar diverse bergstammetjes. Van hier uit heb je gelijk de mooie route Luang Prabang, Vang Vieng en Vientiane van waaruit je via de Friendshipbridge weer de grens over kan naar Thailand.

Een goeie reis,

Dennis.

• maarten

“Van hier uit kan je verschillende trekkings van 1 of meer dagen maken door de schitterende natuur naar diverse bergstammetjes.”

oei wat denigrerend, “bergstammetjes”, ooit aan gedacht dat die mensen niet zitten te wachten op Dennissz de Voyeur die hun dorp komt binnenbanjeren. Ga je ook balonnetjes en geld uitdelen?

• Dennissz

Maarten, lieve knul, heb ik het nu gedaan omdat ik 1 keer een “denigrerende” opmerking naar jou toe hebt gemaakt?

Nu kan het nog, bergstammetjes bezoeken. Maar nog een paar van die leuke vrachtwagens van jou en het op 1 na dichtst beboste land ter wereld is woestijn met voormalige bergstammetjes die een Nomaden bestaan moeten leiden.

• maarten

hahaha, happen naar de baas… als je hersens zou hebben zou je stellig van ‘slash en burn’ hebben gehoord. Maar nogmaals als jij over 1 fout gekozen woord valt, bezoek jij maar fijn mensen in attractiepark. rukker.

• Dennissz

Ik stop deze discussie, tegen iemand die ook nog Engels kan schrijven, kan ik niet op………………

Valt me alleen tegen dat je “en” niet in het Engels weet.

• frans

&

• Nathalie

Als je 2 dagen op smalle houten bankjes moet zitten, wordt je daar waarschijnlijk niet vrolijk van lijkt mij (?) Hoe zit het dan met slapen? Stop je ergens, of slaap je op de boot of wat moet ik me daarbij voorstellen?

Groetjes Nathalie