Laos Thailand China

• Johannes

Hallo,

Ik ben van plan om volgende maand naar Laos te gaan.

Ik heb ongeveer 8000 euro en ik vroeg me af hoelang ik ongeveer voor dit geld in Laos Thailand en misschien China kan zijn, dan weet ik of ik een open ticket kan boeken.

Dit is de eerste keer voor mij wat voor een verzekering zouden jullie me aanraden via de ANWB of is dat overdreven.

Verdere tips zijn welkom.

Johannes

• frenk

hoelang je daarvoor op reis kunt zijn? Hangt er volledig vanaf wat je wensen zijn, low budget kun je het vele, vele maanden volhouden, minstens 6 maanden als je normaal doet, open ticket is dus wel een goed idee.

• S

Ik heb samen met mijn vriendin pas een half jaar gereisd is zuid-oost Azie en wij gingen vantevoren uit van een dagbudget van 50 euro per sag (samen). Daar zijn we ruim onder gebleven, zeker in Laos en Vietnam. Singapore en Maleisie zijn duurder, maar zelfs daar lukte het. We konden zelfs af en toe een vliegticket kopen (Vientiane - Luang Prabang, Vientiane - Hanoi), van het geld dat we overhielden van die 50 euro. Wij hadden een lang-op-reis-verzekering van de Europeesche. Standaard-reisverzekeringen gelden meestal alleen als je maximaal 30, 45 of 60 dagen weg gaat.

• feminique

ISIS heeft ook een goede verzekering en er is nog een goede maar ben naam even kwijt. Kijk even op de Joho Company home page en kijk bij verzekeringen. Daar kun je meteen kijken hoe duur het is om je te verzekeren voor een bepaalde of onbepaalde tijd (kun je onder weg nog veranderingen aanbrengen). Ik ga binennkort 4 maanden weg en ISIS kost 40 euro per maand, en je hoeft in NL geen verzekering meer te hebben lopen. Succes en veel plezier op reis (Overigens is het overbodig te zeggen dat je je zeker moet verzekeren)

• Inge

Die reisverzekering heet GO-ISIS en kun je via het internet af sluiten. je hoeft inderdaad geen andere verzekering naast te hebben. Daar heb ik meerdere malen over gebeld. Je kunt het via internet de duur van de verzekering verlengen. Ik heb beide bezoekjes aan dokter/clinic vergoed gekregen.

Lees wel even de kleine letterjes (16 pag). Gaat er iets mis terwijl je op een motor zit…. dan kun je fluiten naar je centen.

Inge

• Johannes

Inge weet jij misschien de website van Go isis ?

thx

• Inge

dat is:

http://www.goisis.nl/

Inge